Full version: Dammråttor
Polly66
Hej!

Ja, då var det dax igen... Pälsbyte!
Har två bordercollie o en långhårig katt *suck*
Dammsugaren står framme jämt, men det jag skulle vilja ha är en golvraka,
typ en sådan som hårfrissörerna har. Fast inte lika dyr!!!
Vet ni var man kan få tag på en sådan? Har googlat o letat, men hittar bara proffs prylar
o de har jag inte råd med...

Eller är det någon som har ett annat bra förslag?

Väntar spänt på svar o tackar i förhand...
Samsara
Vi köpte en gammal frisörsax till ett billigt pris av en frisör när vi behövde ha en sax till att klippa hunden och uppfödaren rekommenderade en frisörsax. Kan du inte fråga någon frisör?
Polly66
Fast nu var det ju inte en sax jag behövde.
För även om det skulle vara smidigare om jag rakade av dem pälsen,
så får dom nog behålla den ändå smile.gif

Det jag sökte var ett smart städredskap som gör det lättare att hålla undan allt hår som de släpper inför våren/sommaren!
Tex en golv raka, typ en sådan som frisörer använder.
Men INTE deras sort, de är alldeles för dyra!

Jag hoppades att någon visste vart man kunde köpa något liknande...
(har själv googlat runt, men inte hittat något)
Samsara
CITAT (Polly66 @ 01-02-2011, 16:57) *
Fast nu var det ju inte en sax jag behövde.
För även om det skulle vara smidigare om jag rakade av dem pälsen,
så får dom nog behålla den ändå smile.gif

Det jag sökte var ett smart städredskap som gör det lättare att hålla undan allt hår som de släpper inför våren/sommaren!
Tex en golv raka, typ en sådan som frisörer använder.
Men INTE deras sort, de är alldeles för dyra!

Jag hoppades att någon visste vart man kunde köpa något liknande...
(har själv googlat runt, men inte hittat något)

Jag förstod att du inte sökte efter en sax, jag tog det som ett exempel. Läste du inte frågan? Jag har sett sådana i många stora varuhus så det borde inte vara så svårt att få tag i en.
Inga från Närke
CITAT (Samsara @ 01-02-2011, 14:24) *
Vi köpte en gammal frisörsax till ett billigt pris av en frisör när vi behövde ha en sax till att klippa hunden och uppfödaren rekommenderade en frisörsax. Kan du inte fråga någon frisör?

Det var ju ett konstigt svar du gav Polly66 eftersom hon inte sökte sax så det kan jag hålla med Polly66 om, vad skulle hon ha sax till?

Min dotter köpte på Lidl och det finns på ICA också en golvmopp eller vad jag ska kalla det som det var lösa papper att sätta på som suger upp damm bara. De har collie och hon tyckte den var ett bra kompliment till damsugaren som man kanske inte alltid vill ta fram. Kolla där men vill du att jag tar reda på vad den heter så hör av dig.
Myosotis
Nu tycker jag ni är dumma mot Samsara som bara var snäll och försökte hjälpa till.
Polly sa
CITAT (Polly66 @ 01-02-2011, 12:44) *
...det jag skulle vilja ha är en golvraka, typ en sådan som hårfrissörerna har...

och då är svaret "du kan väl fråga hos frisören, själv fick jag köpa en sax där" helt logiskt.
Polly66
CITAT (Inga från Närke @ 03-02-2011, 10:59) *
Det var ju ett konstigt svar du gav Polly66 eftersom hon inte sökte sax så det kan jag hålla med Polly66 om, vad skulle hon ha sax till?

Min dotter köpte på Lidl och det finns på ICA också en golvmopp eller vad jag ska kalla det som det var lösa papper att sätta på som suger upp damm bara. De har collie och hon tyckte den var ett bra kompliment till damsugaren som man kanske inte alltid vill ta fram. Kolla där men vill du att jag tar reda på vad den heter så hör av dig.

Tack för tipset smile.gif

CITAT (Myosotis @ 03-02-2011, 13:21) *
Nu tycker jag ni är dumma mot Samsara som bara var snäll och försökte hjälpa till.
Polly sa

och då är svaret "du kan väl fråga hos frisören, själv fick jag köpa en sax där" helt logiskt.

Nej då, ingen är dum...
Jag missförstod svaret som Samsara gav mig.
Inga i sin tur uppfattade svaret på samma sätt som jag gjorde.

Med det sagt så tackar jag båda för era tips smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon