Myosotis: Någon lösning ska vi hitta. Idén med isolerad låda låter jättebra om vi inte kan ha henne inomhus. Än så länge har vi inte lyckats luska ut var hon sover just nu.
Djurhemmet här har varit väldigt duktiga på att hitta hem till de flesta katterna. Jag tycker dessutom det är skönt att veta att djurhemmet aldrig avlivar en frisk katt även om de inte hittar något annat hem. Då får den stanna hos dem istället. Jag vet att de har en just nu som är enögd. Men de har ingen tanken på att "ta bort" den som länge som han mår bra. Jag gillar verkligen personalen där. De gör ett jättebra jobb.
40 katter?

Ja då blir det nog bra fullt hemma hos oss...

Nä nä nä, det ska vi åtgärda.
Rosentass i Göteborg: Tack för länken, den ska jag kika på.
Aha, då kan hon få äggula då, bra att få veta.
Det är ingen som efterlyst någon katt ö h t. Som vi bor så är det inte så många hushåll att välja emellan, om hon inte gått väldigt långt förstås. Dessutom bor vi i en "avdumpningszon" för sommarkatter.
Det finns en möjligt misstänkt familj. Men om hon kommer därifrån då skulle hon nog helst inte tillbaka igen, tyvärr. De missköter alla sina djur och fullständigt struntar i deras välmående. De vet kanske inte ens att hon är borta.
Vi får se när vi kan komma så nära att vi får ta i henne, om hon har någon öronmärkning eller så. Har hon det så kollar vi självklart upp vems det är.
Jag mår dåligt att tänka på hur en del sköter sina djur. Jag fattar inte hur man kan slänga ut en familjemedlem att klara sig själv. Vi kan helt enkelt inte låta bli att hjälpa de här krakarna som blivit dumpade.
Det finns en hel del onämnbara saker jag skulle vilja göra med vissa personer......