Full version: Hungarian Black
Molngrabb
Jag har förodlat en lite olika chilisorter inomhus och alla har är ordentligt ovanför jordytan förutom Hungarian Black. Inte ett livstecken. Jag har sått i fyra rutor med två frö i varje. Är det något fel eller växer denna sort långsammare än andra?
confused.gif
Malin_MeL
fröna tar olika lång tid på sig att gro.
iår hade jag en eftersläntare, den heter Czecoslovakian black, men helt plöstlig grodde dem, många veckor efter de andra
så det är bara att vänta och INTE PILLA smile.gif
Molngrabb
CITAT (Malin_MeL @ 03-02-2011, 13:17) *
fröna tar olika lång tid på sig att gro.
iår hade jag en eftersläntare, den heter Czecoslovakian black, men helt plöstlig grodde dem, många veckor efter de andra
så det är bara att vänta och INTE PILLA smile.gif

Okej... Det verkade skumt bara när alla andra har kommit upp utom just "den svarte ungraren" wink.gif Men jag ger den absolut mer tid och jag ska inte pilla..... Okej, jag erkänner att jag pillade liiiite, bara för att se om det verkligen VAR en liten grodd och inte en sandkorn. Det var ett sandkorn.

Annars har jag undrat för mig själv om jag har varit lite tidig med att fröså i år. Förr året var jag lite sen så iår sådde jag redan under andra halvan av januari. Generellt så har det varit dåligt med solljus och jag har inte haft någon växtlampa. Jag vet inte om det är därför som vissa av de små plantorna har blivit lite längre och tanigare.
Nina K
Hej! Lite nyfiken på en sak bara...Du sa att man inte ska pilla! :-) Jag pillade i mina efter att de varit jättesega att komma upp, och då grodde de plötsligt. Kan det vara så att man ibland planterar för djupt och att lite ljus bara är bra?

-Från en som ALDRIG kan låta bli att pilla :-)
Ally
Hur gick det Molngrabb? Kom fröna upp till slut?

Jag väntar också, och har redan pillat innan jag läst det här inlägg blush.gif
Tomaten Gardener's Delight har inte kommit upp efter en vecka, fast alla andra sorter har kommit efter 3-4 dagar.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon