malin72
Så var det dags för att samlas i årets tråd för middagen som vi brukar ordna till helgen när mässan är!

Tidigare år har vi haft den på lördagen (som i år faller in den 26/3) Jag skulle vilja höra med er om ni tycker att vi ska göra som tidigare...
Varför vi valt att ha våran träff på lördagen är ju pga att AoT har sin på fredagen och jag vet att några av er vill kunna gå på båda träffarna.
Hur tycker ni?

Sen vill jag höra med er om ni känner att det är ok att vi som tidigare väljer ställe och sätter tiden som vi brukar göra? Tiden brukar vara att komma mellan 19.00 och 19.30 för att
samlas och sätta oss till bords!

Om ni känner att det är bra att göra så, då är det bara att skriva in era namn och hur många ni blir så att vi kan räkna in alla (några enstaka som läggs till brukar inte vara några problem)
men vi behöver ju ha koll på hur dom ska boka och vad vi ska välja för ställe!! smile.gif

Jag kommer att höra med blomkronan om hon även i år kan hjälpa till (det är nog inga problem tummenupp.gif ) ev kommer jag inte kunna styra upp allt pga förhållanden som gör att i Mars kanske
jag inte kommer ha energin över....
Så känner någon för att ställa upp så kan ni bara säga till!

Snart ses vi vänner!! yahoo.gif Jag längtar och det ska bli så trevligt att träffa vänner både dom som jag sett flera gånger tidigare och självklart nya som jag hoppas vill komma med i år!!!
Då börjar jag då giggle.gif

Malin72
Margith
Vad gäller dag, så absolut lördag. Som du skriver har AoT sin middag på fredag och många vill hinna med båda.
En annan stackares krake jobbar ju alla fredagar och hinner inte till Stockholm i tid för nån middag på fredagen -cry-.gif

Jag tycker att "vår" middag på lördagkväll har varit jättebra och jätterolig.

Får jag nu önska, så skulle jag önska att vi tidigarelägger middagen lite.... vi som bor på hotell och har gjort mässan från kl 09.00 på lördagsmorgon, hinner bli vansinnigt hungriga till 19.00 - 19. 30 (det brukar hinna bli minst 20.00 innan maten står på bordet...)
Så lite tidigare om jag får önska, men det kanske inte fungerar för de som bor i Stockholms-området confused.gif

Men jag fortsätter, mat måste jag ha, även om det blir sent smile.gif

Malin72
Margith
Lady Hamilton
En till här som är hungrig. Tid spelar inge roll eftersom jag brukar vara hungrig för jämnan giggle.gif
Malin72
Margith
Siw
Gåsis
Mat för mig med! Så himla kul att ses igen, hoppas vi blir många.

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Ja till mat och ja till lördag.

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Överbölingen
Vi planerar att komma. Skall bli trevligt att ses igen.

Eva och Bengt
malin72
ja då är vi 7 bokade än så länge då thumbdown.gif vart är ni andra???? flirting.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva

blomkronan
Här är jag yahoo.gif Jag kommer självklart...

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan

Malin vi får ses snart... en runda i gamla stan, och kolla in alla ställen kanske prova någon oxå, innan vi bestämmer var vi ska vara biggrin.gif

malin72
CITAT (blomkronan @ 07-02-2011, 22:47) *
Malin vi får ses snart... en runda i gamla stan, och kolla in alla ställen kanske prova någon oxå, innan vi bestämmer var vi ska vara biggrin.gif

jaha ja där var du!!! Började ju undra vart du tagit vägen tongue.gif Ja det är inte långt kvar nu och det måste vi ju göra!!! Hör av dig när du vet att du är ledig så tar vi en sväng kompiskram.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
malin72
Hej alla!
Dagarna går och snart måste vi boka bord på stället som väljs får årets middag! Men inte ska vi väl bara vara 8 st som går ut och har trevligt detta år???? unsure.gif
Anmälan behöver ju inte vara bindande självklart kan man avboka tummenupp.gif
Så kom igen nu...klart ni ska med och umgås lite med oss andra smile.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
Överbölingen
Hallå där nere! Köper ni att det står 5 - 3 till norrland?
Gåsis
6-2 skulle jag säga giggle.gif Vad är det med sörlänningar?
Lady Hamilton
Håller med Gåsis det står 6-2 yes.gif
stef
Hittade till tråden när jag kollade om mässan, så vad är kriterierna för dessa middagar då?
malin72
CITAT (stef @ 14-02-2011, 21:20) *
Hittade till tråden när jag kollade om mässan, så vad är kriterierna för dessa middagar då?

Hej! Inga kriterier alls smile.gif vi brukar bara säga till att vi vill vara med, sen kommer det tid och plats så fort det är bestämt. Så alla som är med i Odla är så välkomna!

Det finns en hel del trådar från tidigare middagar och fika träffar om du söker på middag 2010...2009 osv tummenupp.gif
maramara
Jag anmäler mig till middagen, ska bli trevligt att träffa nya människor, det blir ju en riktig bonus på den lockande mässan.
Intressant att se om man räknas som Sörlänning!!
malin72
Vad skoj med 1 till och visst måste det väl göra så det står 6-3 nu!!!! giggle.gif

Ja middagen brukar kännas som en extra bonus! Dom åren vi har haft dom har det varit jätte trevligt tummenupp.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
maramara
Överbölingen
Dags att puffa upptråden lite. Är man i storstan så måste man äta på ett eller annat sätt. Och vad kan vara trevligare än att träffas vid en trevlig måltid?
malin72
puff!!!! whist.gif

Dagarna tickar iväg nu och snart ska jag iväg med blomkronan och boka stället vi ska äta våran middag på!
Men ska jag bara boka för 9 personer????
Är det inte flera som ska med i år?

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
maramara
stef
Har lite svårt att hitta barnvakt så kan tyvärr inte vara med, men väldigt trevligt initiativ.
anki/ronninge
halloj efter påtryckningar från Gåsis så...... kommer jag wink.gif för trevligt sällskap och middag!

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
maramara
anki/rönninge
Gåsis
Kul! I år står inte salix på menyn, nu blir det buskage... Ladda naughty.gif

/Åsa
maramara
Har kanske lite dumma frågor ?
Första året på trädgårdsmässan. Vad jag förstår kommer vi från olika delar av riket, via olika färdmedel. Antar också att vi övernattar på olika ställen, om vi inte är permanent bosatta i vår Kungliga huvudstad.
Var äter vi ?
Är någon snäll och bokar restaurang ?
hur hittar man dit?
Är alla odlaiter, eller brukar någon oskyldig "partner" vara me
Själv kommer jag att bo på hotell 25-27, med gångavstånd till Mässan. Ska bli en liten semester. Så kul.
malin72
CITAT (maramara @ 08-03-2011, 00:19) *
Har kanske lite dumma frågor ?
Första året på trädgårdsmässan. Vad jag förstår kommer vi från olika delar av riket, via olika färdmedel. Antar också att vi övernattar på olika ställen, om vi inte är permanent bosatta i vår Kungliga huvudstad.
Var äter vi ?
Är någon snäll och bokar restaurang ?
hur hittar man dit?
Är alla odlaiter, eller brukar någon oskyldig "partner" vara me
Själv kommer jag att bo på hotell 25-27, med gångavstånd till Mässan. Ska bli en liten semester. Så kul.

Det är inga dumma frågor alls!! Jag brukar vara ute i god tid och i vanliga fall är redan allt bokat och klart...
Tidigare år har jag ordnat allt själv med tid och plats osv men sedan förra året så har jag haft blomkronan till hjälp tummenupp.gif
Så självklart kommer allt att fixas i år med, när vi har bokat ett ställe så läggs allt ut.
Då skriver jag tid och plats och lägger till beskrivning på hur man hittar dit!

Någon oskyldig "Partner" är med ibland, Tex Så har Adrian som är odlait ha med sig någon som jobbar med honom på mässan, och om man har åkt långt så har man med sig sin man eller fru smile.gif
Bara man säger till i tråden att vi tex blir 2!!

CITAT (anki/ronninge @ 06-03-2011, 09:21) *
halloj efter påtryckningar från Gåsis så...... kommer jag wink.gif för trevligt sällskap och middag!

bravo.gif skoj skoj!!!!!! Tänte väl det giggle.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
maramara
anki/rönninge
malin72
Nu på torsdag åker jag och blomkronan in och väljer ställe vi ska äta på så nu sätter vi en deadline på anmälan för dom som vill följa med!
Senast onsdagen den 16/3 vill vi veta för att kunna boka på torsdagen tummenupp.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
maramara
anki/rönninge
blomkronan
Då ska jag snart hoppa på bussen och åka in och träffa Malin smile.gif
Jag kan räkna till 10 st som har anmält intresse till i dag, det kommer förstås att finnas plats på restaurangen till flera även om man kommer på att man vill med senare. Förra året ringde vi till restaurangen bara timmarna innan och meddela hur många vi blev och vad alla skulle äta. Så kommer man på att man vill vara med på lördag (på mässan) fungerar det oxå... smile.gif

Ikväll presenterar vi menyn.

Vi hörs och ses biggrin.gif
blomkronan
Jag starta en ny tråd ang. middan så kanske fler skulle anmäla sig -----> klicka här och välj vad du vill äta.
Jag kommer pm:a alla sen som jag inte fått svar av, MEN det är inte hela värdeln om jag får reda på vad ni vill äta förens på lördagens fika träff, för det är då jag ringer resturangen och meddelar vad vi vill ha och hur många vi blev. Vi har bord för 10-16 st.

Det ska bli så kul att träffa er snart yahoo.gif
malin72
tjohoo 2 till anmälda tummenupp.gif snart ses vi!!!!!!!! yahoo.gif

Malin72
Margith
Siw
Åsa
Anki V
Bengt och Eva
blomkronan
maramara
anki/rönninge
Stephen
Gustav
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon