Motti
Vi ska åka dit för första gången med goda vänner !ska bli jätte trevligt och se allt som finns fröer blommor osv.Vi ska passa på att titta på Växthus och eventuellt köpa ett där också.Undrar just om det finns typ Pergolor i gjutjärn osv,såg ett på TV som såg ut som en stor fågelbur.Är det många här som tänkt sig dit har ni varit där förut och vad tyckte ni om mässan osv ?
Överbölingen
Vad kul Motti!
Somt på mässan är bara skit men somt är ju helt underbart också. Jag och även frugan ibland, brukar använda tre dagar för mässan.
Ni får inte missa odlamiddagen på lördagen. Dessutom har vi alltid några träfftider fast oftast missar jag dem. Kolla på kategorin "Resor och evenemang".
blomkronan
Jag håller med dig Överbölingen smiley_small_hug.gif

Motti... du och din man måste komma med på middagen på lördagskvällen, jag hoppas verkligen att ni kommer.
På mässan både fredag och lördag har vi tider och platser då vi träffas, tråd kommer senare om var och när...
smiley_small_hug.gif Vi ses snart.... eller?
Motti
Ja det där med middagen visste jag inget om !vi åker buss upp från Nässjö med vänner och åker hem på kvällen tyvär.Har Odla en egen Monter då osv ?första gången för oss så vi vet inte så mycket om det men våra vänner har varit där förut ett par gånger.Dumt man kunde ju bott på hotell en natt :(men våra vänner har fixat allt och vi bara hängde på wink.gif
Mvh Motti:)
amatör
Jag har varit på trädgårdsmässan i flera år, men i år ska jag inte dit. Jag blev så besviken ifjol. Alla där är ju inte seriösa.

De som säljer billiga lökar säger att de är härdiga till zon 7, men i verkligheten zon 3. Oseriöst. Ska man vara expert för att inte bli lurad?

Samma sticklingar kommer igen på flera ställen.

Det som kan vara intressant är redskap och nya snygga växtstöd.

Det går jättebra att beställa frön via nätet och då kan du se årets nyheter, utan att trängas.

Jag är allmänt besviken på de flesta trädgårdsmässor -cry-.gif
merlin68
Jag brukar åka dit varje år men nu vet jag inte riktigt om jag ska dit i år också...blir hemskt besviken mer och mer för varje år mad.gif . Precis som föregående odlaist skrev är det samma sticklingar på olika ställen - lite kaka på kaka känsla...Massvis med pelargoner och fuchsior varje år och så en himla massa pynt och onödigt skräp med trädgårdsanknytning och så kan man köpa torkade korvar, godis och sånt som inte hör en trädgårdsmässa till (enligt min åsikt i a f kan ju finnas de som gillar sånt också). Sedan känns det som om samma trädgårdspersonligheter tar emot eller utdelar priser år efter år med stark risk för inbördes beundran sick.gif . Det skulle kännas härligt med någonting nytt fräscht på mässan för just nu har den mest känts som de där kafferesorna där man suger ut pengar ur pensionärerna thumbdown.gif
smuleborg
Vi bor i krokarna och kommer att besöka mässan på fredagen eller lördagen. Håller dock med om att det finns tingel tangel och annat som inte hör en trädgårdsmässa till. Området där olika föreningar ställer ut (där finns ju också sticklingar m.m att köpa) tycker jag är av stort intressen. Fröförsäljningen måste vara kanon om man inte (som vi) handlar på nätet. Zetas brukar ha en trevlig plätt, men vi i Stockholmsregionen kan ju åka till Zetas och se hela sortimentet och inte minst uppleva stället (och äta en god lunch) när andan faller på.

Redskapsbodar, växthus och sånt är intressant att kolla in.

Det kan finnas intressanta seminarium.

mojan
Ska åka på mässan för allra första gången. Bestämdes igår! yahoo.gif
maramara
Kommer också på mitt första beök till Mässan.
Kanke till och med kan lyckas lura med min kära husbonn, han är annars måttligt intressserad, men har fått blodad tand på lite större projekt som ny terrass för att inte tala om växthus vi får se, men vi komme till drömfabriken coolgleam.gif whist.gif
Österläge
Jag missar mässan i år eftersom jag ska få barn när som helst, har annars varit där de tre senaste åren. Jag tycker den största behållningen är idéträdgårdarna, balkongutställningarna och delen med trädgårdsföreningarna - där kan man få många tips och idéer och köpa frön, sticklingar mm riktigt billigt! Sen är det ju jättekul att träffa andra trädgårdsälskare- som svar på din fråga Motti så brukar inte Odla ha en egen monter (men vem vet, kanske de har i år?) men träffarna ordnas av eldsjälar här på forumet, "odlaiter" som vi kallar oss. biggrin.gif
Felicia M
Jag ska dit, det blir tredje gången. Håller med om att det är mycket av samma saker. Jag tycker nästan det bästa är miljöerna de bygger upp med massor av blommor - ger en underbar vårkänsla just när jag längtar som mest efter att få komma igång med vår och trädgård.

Men en sak undrar jag - är det någon som vet - kan man göra riktiga fynd om stannar till sista timmarna sista dagen? Jag antar att de vill sälja ut allt men jag har aldrig stannat.
kerstin z5-6
Ja det brukar vara så,de rear ut allt möjligt den sista timmen smile.gif
ilPadrino
Ja det gäller att sålla ut det som är värt att se eftersom det är så stort och så många utställare. Ett par timmars besök lär det bli alla fall! Förr om åren var det båtmässan som vigde in våren men sen man blev med trädgård så är det trädgårdsmässan.

cool.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon