Annika med Collien
Planerar växthus till våren och lutar just nu mest åt ett i trä. Rutorna skall sättas fast med kitt eller silikon.
Blir silikonskarvar fula efter ett tag ?? Måste man ta bort silikonet efter ett antal år och göra om det hela ? Är de lister man använder i aluminiumväxthus mer praktiska ??

Annika med collien Elsa
kerstin z5-6
Silikonet jag har ser likadant ut efter 5 år -så så långt kan jag garantera utseendet i alla fall smile.gif
Annika med Collien
Låter bra biggrin.gif Tror att jag inte behöver fundera så värst mycket till ......... nu är det nog dags att helt enkelt beställa.... annars blir jag tokig av alla funderingar på trä eller aluminium, glas eller plast, stort eller litet, brett eller smalt, med eller utan sockel, grönt eller rött ..........

Annika
kerstin z5-6
Hihi men det är väl ganska trevliga funderingar -ha så kul i ditt nya växthus då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon