lisselbo
Kajsa opererade bort en juvertumör för 2 veckor sedan och blev även kastrerad samtidigt.
Tumören visade sig vara aggressiv.
Hon har även haft en vårta en tid precis bakom höger skulderblad och nu upptäckte jag en vårta till på halsen.
Kan dom ha något samband med tumören?
Tankarna snurrar i huvudet just nu.
Gubben ska till vetten imorgon med henne för att ta stygnen, hoppas han kommer ihåg att fråga om detta då.
herkules
jag lät operera bort juvertumörer på min tik när hon var 10 år gammal, tumörerna var aggressiva men pärlan levde till hon var 14 år och 4 månader, då fick hon tumörer (metastaser) i lungorna.
gamla hundar får ju vårtor som inte är farliga men det bästa är ju så klart att be vet kolla dem.

det är jobbigt när hundarna blir dåliga .. sad.gif
smiley_small_hug.gif
lisselbo
Jag pratade med en veterinär tidigare om den första vårtan och han sa att dom oftast är ofarliga, men det var innan juvertumören dök upp.
Det är därför jag blir lite fundersam nu när den andra vårtan har kommit och att tumören var väldigt aggressiv.
Fenja
Min gamla Fenja opererades för livmodercancer när hon var sju år, hon levde tills hon hade 2 dagar kvar till att fylla 15 år.
Hon fick inga vårtor av något slag. För mig låter det mera som en annan sorts åkomma, men fråga vetten för säkerhets skull.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon