AnnaQ
Hej! Jag har ett berg som jag skulle vilja frvandla till ett blommande berg. Jag har ocks en rtt nyanlagd kalkstensmur dr jag grna skulle ha lite blommor i skrevorna.

Fr att spara pengar funderar jag p att s backtimjan och aubretia frn fr. r det svrt? r det smart?

P frpsarna str det att de ska frkultiveras inomhus i feb-mars alternativt ss p friland i maj-sep. Vad ger bsta resultat?

Jag har stt lite perenner frut men kanske inte med strlande resultat. Har visserligen gett mig p rtt svrodlade sorter som ska st i kylskp etc. Hur som haver, jag r nybrjare p frkultivering och tar tacksamt emot tips.
ingrid fuxwall
Sr aubretia varje r men i r har frna inte grott!
De brukar allts inte vara svra men det r lite pilligt med de sm groddarna, eller vad man ska kalla det som kommer nr fret kommit upp.

Har ven lyckats med backtimjan s min sikt r att testa, tror inte att en pse frn som rcker till ganska mnga frsk inte kostar mer n vad en enda planta kostar
kerstin z5-6
Bgge gr bra att s!Bst r i byttor och sen omskola inte direkt..oavsett du har lysrr o sr tidigt eller du sr o stller sdden ute i mars
AnnaQ
Ok, tack! Jag prvar!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon