|
På http://djurfoto.ifokus.se/ pågår i år en fototävling i fyra delar varje månad. Folk får skicka in bilder som passar på deltävlingarnas teman, och sedan bestämmer en jury vilka bilder som går vidare till omröstning. Nu är det klart för omröstning i januaritävlingarna, där jag har gått vidare i de två tävlingarna jag deltar i: "Vilda djur" och "Djuret och årstiderna". Båda mina bilder visar ekorrar och har nr 2. Gå gärna in och rösta!  Olle
CITAT (Olle A @ 07-02-2011, 19:45)  På http://djurfoto.ifokus.se/ pågår i år en fototävling i fyra delar varje månad. Folk får skicka in bilder som passar på deltävlingarnas teman, och sedan bestämmer en jury vilka bilder som går vidare till omröstning. Nu är det klart för omröstning i januaritävlingarna, där jag har gått vidare i de två tävlingarna jag deltar i: "Vilda djur" och "Djuret och årstiderna". Båda mina bilder visar ekorrar och har nr 2. Gå gärna in och rösta!  Olle Självklart har jag gjort det Olle!!! Dina djurbilder är ju fantastiska!!
Hej och det var fina bilder Olle!!! Lycka till hälsar Irene
Ingela i Segersberg
07-02-2011, 20:56
Nu har jag röstat på dina toppenfina bilder, Olle!
Huggorm
07-02-2011, 21:03
Vinner du inte "Vilda djur" blir jag förvånad
Thalassa
07-02-2011, 21:27
Självklart ska ni rösta på Olle!! men om ni har en röst över (och gillar något av fotona) kan ni rösta på mig också  jag tävlar dock i samma grenar så det blir väl i och för sig svårt. Jag bidrar med en vessla och en katt.
Oj då, nu kommer det fram! Då får ni allt rösta på Thalassa också.  Olle
Thalassa
07-02-2011, 21:51
Olle, det behöver de inte. Dina ekorrar är ju suveräna, det är nästan så att jag röstar på dem
Tack, men din söta vessla och den undrande katten är inte fel heller!  Att jag valde ekorrar som motiv var för att folk på Djurfoto mer eller mindre tycks ha tröttnat på mina rådjur. Åtminstone blir de glada när jag kommer med "något annat". Vi får se hur det går. Olle
Meriona
08-02-2011, 08:32
Jag var och försökte, men man var tvungen att vara inloggad.
Thalassa
08-02-2011, 08:51
Jag misstänkte nästan att det fanns en sådan regel Meriona, tråkigt men jag förstår varför den finns.
herkules
08-02-2011, 09:16
olle och thalassas, era foton är så fina jag blev lite kär i olles ekorre
Jag vann båda deltävlingarna i januari! Några februaribilder har jag inte lagt in än, de kommer i slutet av månaden. Olle
CITAT (Olle A @ 15-02-2011, 06:50)  Jag vann båda deltävlingarna i januari! Några februaribilder har jag inte lagt in än, de kommer i slutet av månaden. Olle STORT grattis!!!!
PeterDeleter
15-02-2011, 08:04
Säger också grattis samt att det är välförtjänt!
Thalassa
15-02-2011, 09:21
Grattis Olle, där drog du ifrån rejält  men jag får försöka komma igen i februari.
Myosotis
15-02-2011, 10:20
Grattis!
Tack ska ni ha. Kom igen Thalassa, jag vill gärna ha konkurrens!  Olle
Ingela i Segersberg
15-02-2011, 12:30
Självklart att du vann, Olle! STORT GRATTIS!
Grattis Olle! Välförtjänt!  Fast Thalassa är ju inte dålig heller...
Thalassa
15-02-2011, 15:56
Tack Lokan men Olle förtjänade att vinna eftersom hans bilder var mycket bättre, men det var ju i januari, nästa månad får vi se
Precis, nästa månad får vi se. Detta var bara de första av 12 x 4 deltävlingar, så slutresultatet är långt ifrån givet. Olle
Thalassa
15-02-2011, 17:37
Kan jag kanske kapa tråden lite och rådfråga om en bild som jag funderar på att ställa upp i tävlingen med? Temat är "Människan och djuret" och jag funderar på att använda denna, eller håller den inte måttet, borde jag försöka få till en bättre? Oskärpan är ett medvetet val men jag är rädd att vissa tycker att den är störande, är den det?
[attachment=58156:smiljo.jpg]
Jag tror att den bilden blir perfekt! Riktigt fint med skärpa där "nosarna" möts, och diffus oskärpa runt omkring.
Olle
Myosotis
15-02-2011, 17:45
Den är jättefin! Oskärpan stör inte alls utan sätter fokus på mitten.
Ingela i Segersberg
15-02-2011, 17:48
Jag tycker den är sååå fin, Thalassa!  Och jag tycker inte att oskärpan är störande. Bilden fokuserar precis där den ska och visar ömhet och närhet mellan människa och katt.
Thalassa
15-02-2011, 17:52
Oj, vad många positiva svar!  Då är det beslutat att det blir den bilden som får delta i det temat, nu ska jag bara hitta bilder till övriga också.
Jättefin bild Thalassa!
Thalassa
15-02-2011, 19:28
Tack Lokan! och förlåt Olle för att jag kapade din tråd.
Det gör inget, du får gärna diskutera din bild här. Olle
Biggan_
15-02-2011, 23:40
Grattis Olle! ....och lycka till med din bild Thalassa!
Thalassa
09-03-2011, 09:22
Den här gången tävlar inte jag och Olle om rösterna  så jag har röstat på din rådjursbild Olle! Själv har jag en bild med i den här deltävlingen. Bidrag nr 3 Katt och man: http://djurfoto.ifokus.se/discussions/4d76...i#discussions-1Rösta gärna på mig
Ingela i Segersberg
09-03-2011, 10:41
Nu har jag röstat på din fina bild, Thalassa.  Och Olles också förstås.  Ni leder ju stort med era bilder!!!
Thalassa
09-03-2011, 10:57
Tack så mycket Ingela!
Tack Ingela! Min bild är alltså nr 2 i "vilda djur". Jag har förstås också röstat på Thalassas fina "nos mot nos". Kul att vi leder! Olle
Thalassa
09-03-2011, 11:28
Tack Olle! Ja, det är kul att leda, men jag undrar varför de har stretchat min bild, för min del ser den jätteavlång ut, gör den det för er också?
Gunilla T
09-03-2011, 11:34
Nu har jag också röstat på Olles och Thalassas bilder...jättefina och ni leder ju båda två
Thalassa
09-03-2011, 11:46
Tack Gunilla!
Tack Gunilla!  CITAT (Thalassa @ 09-03-2011, 11:28)  Tack Olle! Ja, det är kul att leda, men jag undrar varför de har stretchat min bild, för min del ser den jätteavlång ut, gör den det för er också? Ja, både din och ett par andra bilder ser lite konstiga ut. Men nu har det kommit en förklaring, så förhoppningsvis rättar de till dem snart. Olle
Totalt efter två månadstävlingar ligger jag etta och Thalassa fyra. Men det är många månader kvar på året och mycket kan hända!  Olle
Thalassa
15-03-2011, 22:28
CITAT (Olle A @ 15-03-2011, 20:00)  Totalt efter två månadstävlingar ligger jag etta och Thalassa fyra. Men det är många månader kvar på året och mycket kan hända!  Olle Det kan det... vänta bara... Men grattis till vinsten och ledningen!!
Thalassa
14-04-2011, 21:39
Nu är det dags att rösta igen. Rösta gärna på mig Alternativ nr 2: Mink är mitt bidrag http://djurfoto.ifokus.se/discussions/4da7...r#discussions-1Alternativ nr 1: Katt och människa är mitt bidrag http://djurfoto.ifokus.se/discussions/4da7...t#discussions-1Tyvärr måste man klicka på länkarna på sidan för att få se bilderna då de inte syns direkt i tråden.
Ja, nu röstar vi på Thalassas fina bilder! Jag gick inte vidare alls den här gången.
Olle
Thalassa
15-04-2011, 08:31
Spännande det här med hur subjektivt det egentligen är vad man gillar för foton och inte. Både förra uttagningen och den här har de valt ut helt andra bilder än vad jag skulle ha valt. Jag tycker inte att de har valt dåligt, men jag hade andra favoriter. Synd att du inte kom med Olle, jag tyckte som vanligt att din rådjursbild var super! Jag är dock glad att två av mina kom med
Jättefina bilder, röstade inte då jag var tvungen att regga mig, det får jag göra en annan gång, hinner inte nu!
Grattis till tidigare placeringar!! Både Olle och Thalassa.
Tack Wilmer och Thalassa!  Thalassa, din minkbild är fantastiskt bra, oavsett vad man tycker om minkar för övrigt. Jag trodde mycket på min råbock (som avataren här är urklippt ur) men vet ju också att jag ibland lägger in så många rådjur att folket på djurfoto hellre vill se något annat. Hur som helst är det en spännande tävling. Ett sentida tillägg: jag har en ny avatar nu!  Olle
Thalassa
15-04-2011, 10:38
Tack Wilmer och Olle!  Jag tror du slår huvudet direkt på spiken Olle, det är nog helt enkelt att de som tar ut bilder vill se något nytt. Jag undrar själv hur jag ska lyckas varierar mig under 12 deltävlingar, det blir en utmaning helt klart. För det är ingen tvekan om att din bild var fantastiskt bra, den borde ha kommit med, tycker jag.
Ingela i Segersberg
15-04-2011, 10:55
Nu har jag också röstat på dina bilder, Thalassa
Jag måste bara säga att jag tycker minken är skitbra!!! (ursäkta uttrycket...)
Thalassa
15-04-2011, 12:56
Tack så mycket Ingela och Lokan. Röstandet och berömmet gör mig verkligen glad!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|