Full version: Pelargonsticklingar
Steven&Gustav
Vi har ett par rosenknoppsblommande i kruka inne som ska planteras om snart, kan man ta sticklingar innan omplanteringen?

mvh

S&G
Fröken Knuff
Det finns lite olika skolor kring detta. Vissa säger att man ska plantera om först och sedan vänta en vecka innan man tar sticklingar. Andra gör tvärtom. Själv brukar jag plantera om och ta sticklingar samtidigt.. men man kan göra lite som man tycker..

Pelargoner är oftast tåliga små rackare! biggrin.gif

Sedan kan man ju sätta sticklingarna i såjord med plastpåse över eller i vatten tills det bildats rötter... finns också lite olika åsikter om det... wink.gif

ingrid fuxwall
Jag har tagit 70 stycken sticklingar, vi får se hur många av dem som överlever : ))

Glömde skriva att jag har inte planterat om dem
Steven&Gustav
HEj och tack för svar!
JA just nu gäller det två rosenknoppsblommande som stått gröna i fönstret, de andra står på vinterförvaring, så man törs nog kanske ta ett par sticklingar då. Kanske stamma upp?

mvh

S&G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon