Alexander-VG-zon3
Hejsan

hittade en artikel på nätet om fikon som jag skulle vilja läsa, problemet är att jag förstår typ 2 ord av hela artikeln.

är det någon här som kan turkiska ? och som vill vara jätte snäll att översätta till svenska eller eng.

google översätt är ingen mening att använda för det blir en gissningslek av det hela. tror det är enklare med turkiska än att google översätter till svenska blink.gif

om någon vill och kan blir jag jätte glad, har en känsla av att den artikeln kan ge lite svar.

http://www.akcaabathaber.com/news_detail.p...q_id=1297497476
Eva i Skåne
Jag mailar dig Linus.

Alexander-VG-zon3
tack thanks.gif kompiskram.gif
Misty
Hur har det gått? Annars kanske jag kan hjälpa dig!
Misty
Nu har du svar, flaxss!
Alexander-VG-zon3
CITAT (Misty @ 08-02-2011, 20:33) *
Nu har du svar, flaxss!

tack, det var intressant att läsa speciellt nu när jag har köpt fikon från Turkiet, hoppas min äggplantefikon vill trivas här.

thanks.gif
Meriona
VAD är äggplantefikon? Har de korsat fikon och aubergine? g.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 09-02-2011, 12:27) *
VAD är äggplantefikon? Har de korsat fikon och aubergine? g.gif

jag tror det är en lokal variant i nordvästra/norra Turkiet, vid svarta havsområdet på Turkiets sida.

tydligen har den fått namnet så av färgen och utseendet på frukten liknar aubergine.

dom jag skaffat kommer just från staden Adapazarı.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon