Jesper1986
Hej alla glada!

Jag skrev ett inlägg för några dagar sen om vad man kunde se i Norrland. För jag ska göra min största cykelresa någonsin. Nu undrar jag vad man kan se och göra i Södra Sverige på sin cykel resa?

Jag kommer cykla genom dessa städer

Tierp, Uppsala, Stockholm, Trosa, Norrköping, Linköping, Vimmerby, Oskarshamn, Kalmar, Torsås, Karlskrona, Karlshamn, Kristianstad, Tomelilla, Smygehuk

Så jag skulle bli jätteglad om ni kommer med tips på trädgårdar eller andra platser man kan besöka på vägen eller i dessa städer.

MVH Jesper
sommarhumla
I Stockholm kan du ju besöka Fåfängan och ta en fika http://www.fafangan.se/ och varför inte ett besök ut till Djurgården och Skansen? Millesgården, Waldemarsudde...
Här kanske du hittar lite matnyttigt http://www.alltomstockholm.se/
Anma
CITAT (Jesper1986 @ 08-02-2011, 15:03) *
Hej alla glada!

Jag skrev ett inlägg för några dagar sen om vad man kunde se i Norrland. För jag ska göra min största cykelresa någonsin. Nu undrar jag vad man kan se och göra i Södra Sverige på sin cykel resa?

Jag kommer cykla genom dessa städer

Tierp, Uppsala, Stockholm, Trosa, Norrköping, Linköping, Vimmerby, Oskarshamn, Kalmar, Torsås, Karlskrona, Karlshamn, Kristianstad, Tomelilla, Smygehuk

Så jag skulle bli jätteglad om ni kommer med tips på trädgårdar eller andra platser man kan besöka på vägen eller i dessa städer.

MVH Jesper

Cykla kustvägen istället för via Uppsala, Öregrund är en liten pärla bland annat. Och Östhammar också, för att inte tala om Norrtälje.
I Uppsala rekommenderar jag annars ett besök i domkyrkan. Titta efter judarna som suger mjölk ur suggan. En bit historia där.
sommarhumla
Museum Gustavianum i Uppsala är också värt ett besök med sin anatomiska teater.
Lokan
... och Botaniska trädgården i Uppsala!! Härlig plats! Och ett trevligt cafe finns också! tummenupp.gif
Aqvakul
Kristianopel, ligger vid kusten precis när du kommer in i Blekinge. En fantastiskt vacker äldre miljö med bl.a. en underbar rosenträdgård.
Aqvakul
Ronneby brunnspark - en pärla...
malcolm
CITAT (Lokan @ 08-02-2011, 16:33) *
... och Botaniska trädgården i Uppsala!! Härlig plats! Och ett trevligt cafe finns också! tummenupp.gif

Håller med! tummenupp.gif Tierp kan du dock hoppa över, det sägs att det är så fult där att måsarna flyger på rygg över för att slippa se eländet. giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon