Jesper1986
Hej alla glada

Jag heter Jesper Lissmark Hult och under sommaren ska jag göra mitt livs största resa på ENHJULING. Jag ska cykla genom hela Sverige från Sveriges nordligaste punkt ”Treriksröset” till Sveriges sydligaste punkt ”Smygehuk”. Jag kommer dock inte vara själv på min resa. Det är en kille på tvåhjuling som också ska cykla med. Gustav heter han och studerar till dokumentärfilmare så han kommer filma mig under resans gång.

Detta är ett väldigt stort projekt och hela resan kommer att ta över en månads tid. Så jag och Gustav planerar resan för fullt nu. Ett av de problem vi har är att vi inte vet hur vi skall transportera oss själva och cyklarna till Kilipsjärvi som ligger någon mil från Treriksröset.

Vi vet att de går buss från Kiruna till Karasouando. Vi vet dock inte hur vi sedan ska ta oss till Kilpisjärvi.

Så nu kollar vi upp alla möjliga sett om hur vi ska ta oss upp till Kilpsjärvi. O ett sätt är ju att man kan lifta med en upp från mellersta norrland till Kilpisjärvi. De är bara ett problem. Vi vet ingen som ska den vägen än:P Så min fråga till er om någon av er har något tips på hur vi skall gå tillväga för att hitta bilistresenärer som skall så pass norrut? smile.gif
Alba
Kanske annonsera i en lokaltidning.

Det finns ju odlaiter i de trakterna som kanske kan hjälpa dig med mera tips.
Huggorm
Cykla upp också. Då är du kanske inte så långt hemifrån när du ger upp flirting.gif
Jesper1986
CITAT (Huggorm @ 10-02-2011, 21:14) *
Cykla upp också. Då är du kanske inte så långt hemifrån när du ger upp flirting.gif

Varför skulle jag ge upp?
Bengalow
Citat Wikipedia...

För att ta sig till Treriksröset reser man lämpligen först till Kilpisjärvi i Finland. Där finns butik, bensinmack, hotell, och camping. Man kan sedan antingen välja att gå hela vägen till Treriksröset, vilket är 11 kilometer från närmaste bilväg, eller ta båten och sedan promenera 3 kilometer. Vandringsleden går genom naturreservatet och därför får man inte avvika från stigen
netha
Här en länk jag hittade .... Kilpisjärvi
Huggorm
CITAT (Jesper1986 @ 10-02-2011, 21:30) *
Varför skulle jag ge upp?

För att när man vaknar andra dagen gör det ont nästan överallt biggrin.gif
Jesper1986
CITAT (Huggorm @ 11-02-2011, 16:03) *

Jaha de är ingenting jag märkte i sommras när jag cyklade upp till 5 mil på ett par timmar:P Så de gäller kanske dig dåwink.gif
Alba
CITAT (Huggorm @ 11-02-2011, 16:03) *

Kanske beror på om man är tränad eller ej flirting.gif
Själv skulle jag förmodligen inte komma ur sängen dagen efter.
Anma
CITAT (Jesper1986 @ 12-02-2011, 11:37) *
Jaha de är ingenting jag märkte i sommras när jag cyklade upp till 5 mil på ett par timmar:P Så de gäller kanske dig dåwink.gif

Det är häftigt med såna människor som dig. Jag vet om en som tog en tur och cyklade ner till Gibraltar. Det var många år sedan, på 40 eller 50-talet.

Jag undrar vad det är som motiverar dig? Är det som en rolig grej, en personlig utmaning eller har du något annat syfte?
AndersKbg
Själv skulle jag förmodligen inte komma upp på en enhjuling.

Men det låter som ett intressant projekt. Ska ni dokumentera detta på nätet under resans gång?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon