Jag letar efter såna där negresshuvuden som man satte på väggen på 60-talet. Men på våra loppisar finns inga. Jag har oxå letat på blocket och tradera men nu är min fråga - vad ska man egentligen söka på? Kallas dom negresser, svarta väggplattor eller vad?
/Åsa
theseraphim
11-02-2011, 19:20
du menar som typ afrikanska masker o dylikt?
Jag är säkert inte ett dugg politiskt korrekt, men jag menar såna där negresshuvuden i profil som är gjorda i gips.
/Åsa
Dom är fina! Hade en sån men tappade den och halsen gick av.

Det var på den tiden då de ansågs fula och jag brydde mig om såna nycker så jag blev bara halvledsen då.
Red Top
11-02-2011, 19:33
På Tradera brukar de dyka upp ibland.
Tradera
Jo, jag har hittat en och annan på tradera men frågan är vad jag ska söka på. Negress?
/Åsa
Jag testade med negress 50-tal och fick en del träffar.
Red Top
11-02-2011, 19:44
Försök med afrikansk kvinna.
Denna var fin!
AuktionenMin såg ut typ så här, som också blivit halshuggen
Auktionen
Eva i Skåne
11-02-2011, 19:55
Antagligen tycker de som lägger ut annonser på Tradera det är lika svårt att veta hur dom ska formulera sig så det mest givande för dig är nog att bläddra lite t ex under antikt & design - bruks & prydnadsföremål -prydnadsföremål. Jag sökte där och fick några träffar, men antagligen finns det fler som kallas något annat.
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlis...mp;catid=200302Jag tror även du kan hitta om du letar lite under hem & hushåll - prydnadsföremål.
Tack! Jag är ju inte så van Traderahandlare... Nu ska jag söka mer, efter på spåret!
/Åsa
Jag har ett sånt huvud liggande nånstans. Har inte haft den uppe på över 15 år tror jag.
Ska leta upp den och ta kort. Den kanske kan vara av intresse?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.