malarmaster
har sett ovanstående för mig relativt okänd växt.någon som har erfarenhet,härdig,smak på bären,jordmån m.m ? Ulf
merlin68
Köpte min för två år sedan när vi var på trädgårdsresa till Türi i Estland. Då sålde Kivistiks små plantor av Schisandra chinensis. Min planta stod still i växten första året för att sen växa till ca 1 m andra sommaren. Vet ännu inte hur mycket den kommer att frysa tillbaka så det kan ta tid tills man får bär....Har inte smakat några bär så jag vet inget om smaken och någon sa att man ev kan behöva fler än en planta för att få frukt (killen från Kivistik var osäker om den är självfertil eller ej). Tror att den är hyfsat härdig - här växer den i zon 3-4.
mickes trg
Hej

Vi säljer Fjärilsranka.
Zon 4.Blommorna är vitrosa med stark doft. Bären klarröda, saftiga, med en god smak, mognar i sep.Bör klättra på en södervägg. Jorden bör vara näringsrik och fukthållande.

Den sorten vi säljer är självfertil, men med två planter får man större skördar.

Välkommen och besök våran hemsida under bärbuskar finns denna planta.
onskebrunnen.nu

Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon