Full version: Efterlyses Bra jord!
Belinda
Är det någon som känner till når bra ställe att köpa jord på i Lerums kommun?
Ska framförallt använda jorden till perenna växter.
Tack!! På förhand smiley_small_hug.gif
Belinda
CITAT (Belinda @ 13-02-2011, 18:30) *
Är det någon som känner till når bra ställe att köpa jord på i Lerums kommun?
Ska framförallt använda jorden till perenna växter.
Tack!! På förhand smiley_small_hug.gif

Men om jag tänjer lite på gränserna då!!Kanske någon känner till bra jord någonstans i Göteborgs kommun!
Tack Tack rose.gif
BigDaddy
CITAT (Belinda @ 18-02-2011, 22:19) *
Men om jag tänjer lite på gränserna då!!Kanske någon känner till bra jord någonstans i Göteborgs kommun!
Tack Tack rose.gif

Jag vet inte. Kan ingenting. Men jag läste häromdagen ngnstans att man kunde hämta komposterad jord från Renova. Tror det var Renova. Jo det var det.
Vid Marieholmsvägen.
Renova finns väl i Partille också?

De säljer väldigt billigt såg jag men undrar om det är bra jord man får?
Återvunnet matavfall vilket känns trevligt bra. Återvunnet är bra.
Men som skrivet; Ingen aning om den är bra men funderade på det & tänkte jag slänger in det här & även om det inte lockar dig kanske får lite fart i din ngt tysta tråd. wink.gif

Jag har för övrigt bott i Lerum. smile.gif
På 3 ställen.
Piccante
Återvunnen jord är väl lite tveksam. Det beror på hur bra kommuninvånarna sortera sina sopor.
octachoron
Den bästa jorden som jag har skaffat kommer från den lokala återvinningen. Väldigt bra till det mesta. De blandar dock ut den rena komposten med torv innan de säljer den för att inte folk ska bränna sina växter med för koncentrerad kompost.
Dock bor jag en bra bit från Göteborg:-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon