Ann i Göteborg
Fick ganska många tomater förra rekordsommaren av "Tiny Tim" och
"Bloody Butcher" trots att plantorna inte kom ut förrän EFTER midsommar....
De första tomaterna mognade i mitten av augusti.

I år skall jag plantera ut dem i början av juni. Vilka sorter är era
favoriter för denna typ av odling? Gärna rik och tidig skörd (så klart wink.gif)
MRLINDELL
Bonny Best, en god tidig & produktiv normalstor tomat. Det finns en rysk som heter Eva som kanske är tidigare, en Caspian Pink som kanske är godare, och en Gelbe Dattenwein som kanske är produktivare.

Det finns mera att läsa om dessa tomater på sidorna

www.tomatklubben.se Åke Truedsson

eller en medlem i forumet "Tomat" http://w1.857.telia.com/~u85709558/ som heter Micke nånting ..
Ingrid på Västkusten
CITAT (Ann i Göteborg @ 10-02-2004, 21:16)
I år skall jag plantera ut dem i början av juni.

Hej Ann,

Vart i Göteborg finns Du? I min lilla erfarenhet spm bor utanför och har kallare så kan man med fiberduk å lit epyssel om det är en fin Maj redan ha ut dem i mitten av Maj men då måste Du vara på plats med fiberduk om natten om det slinker under noll, eller ta in dem i något skyddat utrymme. Men gör Du så så kan det bli mkt mkt tidigare skördar. Hoppas på en bra vår gör ju jag.

Hälsar Ingrid
gammelnalle
OBS Jag kan absolut INGET om något i trädgården !!!!!
Det låter väl tryggt!!!! wacko.gif blink.gif wink.gif

Men jag fick tipset att skaffa ovan nänmda Åke Truessons förnämliga bok: TOMATER ISBN 91-27-35299-4

Till och med jag..... har BÖRJAT förstå varför mina tidigare försök med tomater har blivit katastrof!!!!

Smålänning som jag är (har blivit.... ä vi inte alla smålänningar i själ och hjärta??? smile.gif smile.gif smile.gif ) har jag givetvis lånat den på biblioteket. Men jag funderar allvarligt på att införskaffa mig ett ex av den...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon