Christa
Andra har ibland skrivit att den eller den var aktiv eller inloggad senast då eller då men hur ser man det?

Finns det flera sätta att se det på?
Peztis
Om du klickar på medlemmar och söker upp den så står det där när den senast var inloggad.
Christa
CITAT (Peztis @ 17-02-2011, 20:17) *
Om du klickar på medlemmar och söker upp den så står det där när den senast var inloggad.

Hur menar du då? Jag har varit inne på medlemsprofil och jag har försökt kolla via loggan vid respektive tråd men inte hittat det.

När det gäller loggan vid tråden så kan man ju hitta vilka trådar man själv startat och lite annat men när det gäller andra medlemmar så hittar jag ingenting den vägen.

Finns det någon instruktion som visar hur man använder forumet någonstans?
Aqvakul
Längst ner till vänster i profilen under rubriken "Statistik":

Så här stod det om dig Christa:

Senast visad: Idag, 21:03
Är i avdelning: Småprat
Christa
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2011, 21:14) *

Tack så mycket! Jag hade tittat där men när det stod "senast visad" så trodde jag det var när personen senast tittade på sin egen profil.
Peztis
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2011, 21:14) *

Men är inte det när någon annan senast var inne och tittade på ens profil?

Om man klickar på Medlemmar uppe ovanför den ljusblågrå listen och sedan skriver den medlem man söker så ser man där när just den medlemmen senast var inne, hur länge den varit medlem, hur många inlägg medlemmen gjort samt hur många som varit där och kikat.
Aqvakul
CITAT (Peztis @ 17-02-2011, 21:39) *

Om man klickar på Medlemmar uppe ovanför den ljusblågrå listen och sedan skriver den medlem man söker så ser man där när just den medlemmen senast var inne, hur länge den varit medlem, hur många inlägg medlemmen gjort samt hur många som varit där och kikat.

Nej, jag tror att det anger när jag själv varit aktiv.

Jag gjorde några experiment nyss genom att gå in på några profiler som ej visats på ett tag och sen kolla igen under "medlemmar" och det hände ingenting...
Christa
CITAT (Peztis @ 17-02-2011, 21:39) *

Nu hittade jag det jag sökte men det stod i och för sig samma tid som genom att göra som Aqvakul så det kanske funkar på båda sätten.
Anki på Öland
Det är som Peztis säger - det som står under profil är när profilen visades senast - på medlemmar står när personen sist var inloggad.
Aqvakul
CITAT (Anki på Öland @ 17-02-2011, 22:00) *
Det är som Peztis säger - det som står under profil är när profilen visades senast och då står det den tid du själv gick in och tittade - på medlemmar står när personen sist var inloggad.

Varför står det då samma?
Anki på Öland
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2011, 22:02) *
Varför står det då samma?

Vet ej..... har alltid trott det var så som Peztis skrev....
Irene_L
Det är som Aqva skrev! Jag kollade på en person som inte varit inne på några dagar...först genom att klicka på Medlemmar och skriva in namnet. Då kommer det upp när personen var inne senast. Sen klickade jag på den medlemmens profil och då står det samma inloggningstid som det stod under Medlemmar. Skulle det vara så att det ändras när någon tittar på profilsidan skulle det ju ändras när jag gick in. Jag kollade även när jag inte var anonymt inloggad!

Så man kan se när någon senast varit inloggad på de 2 olika sätten!
Peztis
CITAT (Irene_L @ 18-02-2011, 09:00) *
Det är som Aqva skrev! ...

Eller så kan man se det som så att vi båda hade rätt. flirting.gif

Tycker dock att texten "Senast visad" är lite konstig och missvisande, borde stå "Senast inloggad" eller liknande.
Anki på Öland
CITAT (Peztis @ 18-02-2011, 09:47) *
Eller så kan man se det som så att vi båda hade rätt. flirting.gif

Tycker dock att texten "Senast visad" är lite konstig och missvisande, borde stå "Senast inloggad" eller liknande.

Hihi..... håller helt med dig.... i båda stycken whistling.gif
Aqvakul
CITAT (Peztis @ 18-02-2011, 09:47) *

Håller med dig, formuleringen är klart missvisande...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon