Överbölingen
17-02-2011, 20:50
Vart är skolan på väg?
smuleborg
17-02-2011, 20:58
Håller med.
Vad säger man
Aqvakul
17-02-2011, 21:19
De har säkert lärt sig det i 4:an, men sen har det hänt mycket annat och dessutom är de nervösa...
Om människor är mindre allmänbildade idag än förr så beror det knappast på skolan utan att man själv väljer bort den kunskapen... Kunskap är inte gjuten i sten utan måste underhållas.
Red Top
17-02-2011, 21:24
Dessutom lät de som 08-or och de flesta 08-or tror väl att Sverige består av Stockholm med omnejd.
Wow... Undrar hur långt dom klarade sej efter den frågan.

Fast det är väl ändå inte så förvånande? Deras lärare kanske inte lärt dom nånting om Skåne. För ungdomarna kollar väl knappast upp sånt här själva...
Gossen Ruda
18-02-2011, 08:39
Vad skall du bli när du blir stor?
Bimbo!
Sorgligt! Men roligt! Själv skulle jag nog ha svårt med att pricka in norrländska städer (Norr om Stockholm).
Red Top
18-02-2011, 09:30
CITAT (Carl @ 18-02-2011, 08:45)

Sorgligt! Men roligt! Själv skulle jag nog ha svårt med att pricka in norrländska städer (Norr om Stockholm).
Det var ju det jag sa'.
F'låt, du kanske inte är 08:a.
Gossen Ruda
18-02-2011, 09:49
Geografi var ett av mina favoritämnen i skolan. Jag är ganska säker på att jag skulle kunna pricka in alla städer i Sverige, kanske nån enstaka miss. Alla länder i Europa också, lite svårare i resten av världen men det mesta hade nog gått.
Jag skulle absolut inte kunna pricka in alla Sveriges städer, antagligen inte ens alla landskap. Kanske att jag var lite för tidig med att döma ut dom här tjejerna...
Kom alldeles nyss på att jag hade fel om var Garmisch-Partenkirchen ligger. Har nog inbillat mej att det ligger i Österrike och så ligger det i Tyskland... Va?
skånepåg
18-02-2011, 10:15
Haha fjortisar asså, de bara bloggar och chattar
Red Top
18-02-2011, 10:15
CITAT (Berith @ 18-02-2011, 09:57)

Jag skulle absolut inte kunna pricka in alla Sveriges städer, antagligen inte ens alla landskap. Kanske att jag var lite för tidig med att döma ut dom här tjejerna...
Kom alldeles nyss på att jag hade fel om var Garmisch-Partenkirchen ligger. Har nog inbillat mej att det ligger i Österrike och så ligger det i Tyskland... Va?Men du visste iallafall att det inte ligger i Skåne.
Samsara
18-02-2011, 10:32
Man saknar ord när man ser det
malcolm
18-02-2011, 12:18
Jag har varit i Skåne så jag vet att det finns.
Testa dina kunskaper - hitta rätt landskap.
Landskap
Aqvakul
18-02-2011, 13:58
CITAT (malcolm @ 18-02-2011, 12:18)

Jag har varit i Skåne så jag vet att det finns.

Sverige består av SKÅNE och norrut liggande fäbodar.
Själv tyckte jag klippet var kul. Det var inte så många år sedan jag var där i deras ålder och då skulle jag kunna svara på den frågan hur enkelt som helst. Troligtvis därför som jag uppfattar det som kul. Däremot är jag säker på att många unga inte skulle kunna svara på den frågan alls, tjejerna är inte unika så att säga. Det var många i min klass som inte kunde sådant. Och just det kan vara lite tragiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.