töre
I morse visade SMHIs prognos att det skulle bli milt och regn nästa helg, äntligen skulle alla skitiga drivor försvinna, trodde jag,nu har de ämdrat sig, fortsatt kyla, men de har ju haft fel förr.
Biggan_
Visst har dom haft fel förr! yes.gif

Det är bara att hoppas på det bästa!
anne-li i olofstorp
Men,,,, skall jag berätta en hemlighet för er!!???? coolgleam.gif : Det blir vår i år också!!! Och sommar!!!! flirting.gif
Biggan_
CITAT (anne-li i olofstorp @ 19-02-2011, 19:46) *
Men,,,, skall jag berätta en hemlighet för er!!???? coolgleam.gif : Det blir vår i år också!!! Och sommar!!!! flirting.gif

Vilken härlig hemlighet Anne-Li! kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Blomstertanten

Tillåt mej tvivla! -cry-.gif
anne-li i olofstorp
Ska vi ta en hemlighet till då da Blomstertanten???? Det är bara februari ännu!!!!
- Nej jag tillåter inte dig att tvivla!!!! smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Men det är väl härligt att ha något att se fram emot och längta till samtidigt som man kan njuta av vackraste vintervädret. smile.gif
Alba

Jag hoppas du har rätt för jag började tvivla idag..........här vräker snön ner slap.gif
malcolm
CITAT (anne-li i olofstorp @ 19-02-2011, 19:54) *
Ska vi ta en hemlighet till då da Blomstertanten???? Det är bara februari ännu!!!!
- Nej jag tillåter inte dig att tvivla!!!! smiley_small_hug.gif

Kan du berätta för SL också att det med största sannolikhet kommer en vinter till efter denna.
Wilmer
CITAT (malcolm @ 19-02-2011, 22:39) *
Kan du berätta för SL också att det med största sannolikhet kommer en vinter till efter denna.

giggle.gif
anne-li i olofstorp
Jajamen! (Fast jag vet inte om det har någon verkan om jag berättar det!!!! Jag berättade för Trafikkontoret i december att vintern 2010 - 2011 skulle bli lika illa som året innan, men det var ingen som lyssnade till det.... ((I december hade vi redan haft 1 månad snö)) Så därför ser det ut som det gör!!! )
Men jag kan väl försöka... dunno.gif
anne-li i olofstorp
Men nu var det ju inte vintern det skulle handla om!!! Det var ju vår och sommar!!!!
Och jajamen! Det kommer.... tummenupp.gif
I klentrogna!!!! Lita på vad jag säger!!!!! innocent.gif
andersen
Fast visst har den här vintern sina fina sidor åxå? solen lyser starkt nu, skall passa på att ta en tur till Södertälje med cykeln laddar nu med choklad i termos och hembakt bröd,så jag räknar med att det blir en ca6mil på cykeln om jag känner för det så blir det nog en omväg hem och då blir det nog ett par mil till.

Ha det odlar vänner och sitt inte hela dagen framför datorn, ta en promenad i det fina vädret.
Carl

Enligt DMI blir det varmt nästa helg!
Iren
CITAT (Carl @ 20-02-2011, 08:51) *

Ja, jag såg något liknande. Nu behöver vi bara "hålla ut" den här veckan så kommer en härlig vår sedan???
Ingela i Segersberg
CITAT (Carl @ 20-02-2011, 08:51) *

Enligt vackertväder.se också! Så det är ju bara att hoppas att det blir det!
Gossen Ruda
SMHI hävdar fortfarande att det skall bli varmare i söder till nästa helg.
töre
SMHI, fortsatt kallt, de har lite svårt att bestämma sig, eller är det vädret som har det svårt? Enligt SVT kommer nollan på torsdag fredag, jag lägger ner det här och väntar och hoppas på det bästa.
Gossen Ruda
CITAT (töre @ 21-02-2011, 08:40) *
SMHI, fortsatt kallt, de har lite svårt att bestämma sig, eller är det vädret som har det svårt? Enligt SVT kommer nollan på torsdag fredag, jag lägger ner det här och väntar och hoppas på det bästa.

Så här står det på SMHI:

"Mildare senare i veckan
Lågtrycken ute på Atlanten har försökt göra attacker på vårat högtryck de senaste dagarna utan att lyckas, men till på torsdag har ett av dem samlat tillräcklig kraft till att nå in över Skandinavien. Det mulnar på och under veckoslutet kommer det in en del snöfall. Därefter en övergång till mildare väder med efterhand plusgrader i alla fall i landets södra halva"

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon