Pesco
Farmor älskade Mårbacka men alla mina dog under semestern i fjol. Vill ha till begravningen. Kan man hitta i sthlm nu?
Suz
CITAT (Pesco @ 20-02-2011, 15:26) *
Farmor älskade Mårbacka men alla mina dog under semestern i fjol. Vill ha till begravningen. Kan man hitta i sthlm nu?

Jag köpte två stora ex på Hornbach för nån vecka sedan.
Kvaliteten vet jag dock inget om, än så lever de och är fina!
theseraphim
De säljs vis de flesta större blomsterleverantörer nu så kolla Plantagen och Blomsterlandet för att nämna några.
Peztis
Tänkte också de "vanliga" ställena. Men jag kan tänka mig att de mindre lokala blomsterbutikerna också har dem men framför allt så kan de säkert hjälpa till att få fram en stor kruka vilket de stora aldrig lär hjälpa till med.
pelargonfreak
Jag såg att torghandeln har i Huddingecentrum rolleyes.gif
Suz
CITAT (pelargonfreak @ 21-02-2011, 08:25) *
Jag såg att torghandeln har i Huddingecentrum rolleyes.gif

Nä usch säg inte så där!!
Jag passerar Huddinge centrum varje dag och kommer inte klara av att inte köpa ytterligare några......
Vem kan motstå en Pelargon??
Nu måste jag ju "råka" ta svängen förbi torget i morrn... whist.gif
aldo
Men inte ute väl i denna kyla confused.gif

theseraphim
CITAT (aldo @ 21-02-2011, 13:20) *

Är det torghandlare så skulle jag inte vara det minsta förvånad:-) Här sålde de tagetes som frosttåliga vårblommor;-)
Rihane
CITAT (aldo @ 21-02-2011, 13:20) *

Dom har något slags torgtält som håller lite värme i Huddinge.
Pesco
Jag kollade Plantagen i Södertälje och de hade bara några ynka sticklingar + engelska pelargoner, men ingen Mårbacka. Får kolla Hornbach!
aldo
Slottsträdgården Ulriksdal

http://www.rappne.nu/

Nu har de pelargoner !
abbbe
Jag såg att Blomsterlandet hade stora Mårbackor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon