Full version: Äppelkärnor.
Limeblossom

Hej!

Idag när jag delade ett äpple åt barnen så hade två av kärnorna inuti grott. Jag planterade dom....tror ni dom kommer att ta sig? Jag vet att det inte blir samma äpplen som mamman men det skulle vara roligt ändå. Bara för att testa... Vad tror ni, vad har ni för erfarenheter?
Peztis
Visst är det lattjo det där! Ibland har det hänt samma sak i tomater, en hel radda med fröer som grott. Ser lite halvläbbigt ut....

Det kommer säkert att ta sig, se bara till att det inte torkar ut eller stå för blött.
Limeblossom

Nu har den ena kärnan fått upp en grön spets ovanför jorden smile.gif
theseraphim
Det är nog inget problem men synd att det inte blir samma sort som äpplet man köper utan att det blir en "vildapel":-(
Thilda
Jo, det är faktiskt tråkigt att det inte blir samma äpplen sad.gif Undrar varför? Man måste ympa och hålla på.. Allt vad jag har odlat har kommit direkt från bären/frukterna, har inte alls köpt frön som traditionellt. Ska se vad det blir smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon