Gunilla T
I så fall är du hjärligt välkommen till http://www.besokstradgardar.se/.

Tio privata trädgårdar i Sörmland visar sina lustgårdar. Trädgårdarna är sinsemellan väldigt olika så det finns säkert inspiration för alla smakriktningar.

Välkomna!
*Stintan*
Tack, hoppas jag får möjlighet att besöka åtminstone någon i sommar.

Har sparat länken.
smuleborg
Hej Gunilla! Tack, i år kanske det verkligen blir av smile.gif . Jag har ju sett bilder på din fantastiska trädgård här i forumet, och läst vad du skrivit. De andra trädgårdarna är säkert också intressanta.

I övrigt har vi bokat Chelsea Flower Show i slutet på maj. Biljetter o.s.v. är köpta. Det ska bli spännande.
Gunilla T
Puttar upp tråden!
ingrids
Som jag skrev i en annan tråd - lobbar för en trädgårdsresa men behöver en villig bilägare för att få till det lite rimligt och enkelt. Min enda sörmlänning saknar såväl bil som körkort. Men det vore underbart om det blev av smile.gif
merlin68
Alla mina resor blir till trädgårdresor whist.gif I år blir det södra Italien där finns det en massa gott i sticklingsväg...Jag brukar googla innan resan och se ut trädgårdar parker och naturområden att besöka. Maken har vant sig och assisterar t o m när ett skott sitter särskilt knepigt till eller högt upp biggrin.gif Jag släppar alltid runt på en "semester-bag" med plastpåsar och fuktigt papper i - knäppt men sant giggle.gif
lottapotta
CITAT (merlin68 @ 01-05-2011, 17:14) *
Alla mina resor blir till trädgårdresor whist.gif I år blir det södra Italien där finns det en massa gott i sticklingsväg...Jag brukar googla innan resan och se ut trädgårdar parker och naturområden att besöka.

Mina också! happy.gif Jag googlar alltid innan resor så att jag hittar massor av trädgårdar att besöka! Oavsett vart resorna bär... Förra året var det Toscana och Jylland. Och dyrt! blush.gif I år blir det en rundtur i Sverige, bl.a. Wij trädgårdar. Om du ska till Italien kan jag också rekommendera den fina boken "Italienska trädgårdar" av Ann Larås. Den är jättefin!
Synd att inte de sörmländska trädgårdarna visas i juli när vi ska iväg...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon