Full version: Mysigt i solen
Christa
Här på vårt träskåp i södersolen ligger det diverse katter och solar sig.

[attachment=58295:mmm.jpg]
Mmmm

[attachment=58294:Hoho.jpg]
Hoho, vart tog du vägen?
Wilmer
Så sött! Katter är livsnjutare..
omk
Mmmm, en solglimt och plusgrader ....
Me like !
/kajsa (på bilden till vänster)
Platinum
Ja mina är ute och njuter av vårsolen mycket nu också, fast de jagar mer sork än solar.
omk
Isis kom in med en liten, liten mus igårkväll ...
Tänk att, som mus, ha överlevt denna långa vinter, så blir man aperitif åt en katt !
Stackarn ...
cbe
Vårtecken :-D

[attachment=58762:DSC_0013.jpg]
fuchsian
Även min gamla hund letar efter solfläckarna och stäcker sig ut och njuter, men kanske är det mer specifikt för katter? Hade katter och hundar under uppväxten, men nog var det katterna som hoppade upp på den murade ugnen efter att man hade eldat och hunden lade sig på golvet bredvid muren som var lagom varm.
De är goa de små djuren ..... wub.gif .... Fuchsian.... (har en bild på min nuvarande hund, men får inte fram det)
omk
CITAT (cbe @ 12-03-2011, 11:21) *
Vårtecken :-D

[attachment=58762:DSC_0013.jpg]

Vilken bra bild !!

Mina brukar vilja visa vad de funnit (i 2-3 sekunder) och innan jag fått fram kameran så är det bara en liten magsäck eller nån tarmslamsa kvar ... (ursäkta om det låter lite äckligt, men så är det !!) biggrin.gif
renate
Jag märker det på mina 3 katter när våren kommer.Då är det liv i luckan,ut it trädgården och in igen.är det soligt ligger de på den inglasade altanen i solen.
Murvel&Fritz solar på bordet i uterummet.
[attachment=58846:2011_02_...__Large_.JPG]
Christa
Igår låg samma katt på träskåpet igen. Vi har ingen aning om vems den är men den gäspade stort och sträckte på sig när vi startade bilen så den hade nog legat där ett tag.

En katt som tillhör en väninna brukar lägga sig på elementet. Det är väldigt lite plats mellan fönsterbrädan och elementet så hur han lyckas komma in där är en gåta. Han blir rätt platt och väääldigt lång. Framtassarna framåt och baktassarna bakåt. Orange är han.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon