Irene_L
Jag skulle behöva lite hjälp med vad jag kan sätta mellan trappstegen! Gärna något som inte är så högt och som blommar! Det är ett soligt läge!

[attachment=58308:stentrappa.jpg]

Här är stenarna nyligen ditlagda. Sen blev gräset mellan och vid sidan riktigt högt och det var svårt att hålla det i schack!
Platinum
Backtimjan eller mossflox kanske kan vara något.
Gunilla T
Om du rensar rent från ogräs och sätter en spärr där du inte vill att gräset skall komma in kan du fylla med med lite jord och massor med grovt grus och plantera kryptimjan som är ett snäpp lägre än backtimjan. Tål viss nedtrampning också.

[attachment=58313:DSCN16190001.JPG]

Thymus praecox `Pygmeus minor´
Fågelvägen
Irene, kanske du kan hitta lite större stenar att ha som trappsteg? Som det är nu har du mera jordyta än sten.
Kollar du noga på Gunillas bild ser du hur tätt stenarna är lagda. Kryptimjan och andra liknande växter blir vackrast när de växer i pyttesmå springor mellan stenar. Då klarar de också att hålla gräset borta.
Irene_L
thanks.gif för er växtförslag! Ska kolla upp dom lite mer!

Fågelvägen...jag är så glad att jag äntligen fick hjälp med stenarna så dom får allt ligga kvar! Jag får försöka jobba med det jag har! yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon