Full version: Vitlök
Tittiluringen
Hejsan!

Jag är på jakt efter vitlöksrecept tongue.gif

och då förstås där vitlöken ska vara huvudingrediensen.

Har ni nåt att dela? Hittade Kurts marinerade vitlökar, det lät mumsigt.

Kram Tittiluringen wub.gif
Maria i Helsingborg
Vitlök har vi i vår familj i det mesta tänkbara - en UNDERBAR ingrediens! Några recept med vitlök där vitlök spelar huvudrollen har jag väl kanske inte förstås, om man inte räknar hel vitlök, skär av toppen, ringla olivolja på och grovt salt och in i ugnen och baka mjuk. Det är jättegott men sätter väldig sprutt på magen om man får lov att säga så blink.gif

Jag är nyfiken på om någon har recept på vitlöksglass. Det låter ytterst suspekt tycker jag.......kan det verkligen vara något????
Tittiluringen
JAJAJA!!! vitlöksglass receptet vill jag oxå ha! tongue.gif

hört talas om, det finns tydligen i Stockholm och Göteborg ställen som serverar detta. Första gången jag hörde talas om v-glass var i Californinen.

jag ska "aspelut" testa din magspruttare laugh.gif

tack!
T-luringen wub.gif
Tittiluringen
jag gjorde en sväng på Google och sökte på vitlök och recept... mmm ... tongue.gif

men vill ändå ha personliga tips och beprövade recept härifrån.

Tittiluringen smile.gif
Ingrid på Västkusten
Todeloo;

http://www.algonet.se/~gonata/skordalia.html

Jag ahr gjort min med blötlagt vitt bröd istället för potatis ( på den tiden jag fortfarande åt sådant). Mkt smaskigt!

Det recept jag har jgort finns här;

http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...?id=2707&list=8

Häftigt va?

Hälsar Ingrid
Tittiluringen
hihi... lite kul att du svarade.. jag hittade nämligen den utklippta chatten på alltomtradgard, när jag sökte på vitlöksrecept
och undrade just om det var "vår" Ingrid..

tusen tack! ska testa.

Kram T-luringen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon