Full version: Vaffan?
Gossen Ruda
Forumet tycks ha ändrats lite, nu går det inte att välja upplösning/bredd och gamla favoriter funkar inte längre. Visst går det bra att förändra men lite info hade varit bra.
*Stintan*
Ja bedrövligt att dom inte informerar mad.gif
Pius
CITAT (*Stintan* @ 23-02-2011, 07:58) *
Ja bedrövligt att dom inte informerar mad.gif

Men jag blev informerad via deras nyhetsbrev för ett tag sedan och på Facebook idag såg jag att ändringarna genomförts.

Hos mig funkar forumet som förut så jag har inget att klaga på. tycker hemsidan ser bättre ut än förut.

Pius
malcolm
Hos mig funkar det inte alls bra, det är en eftersläpning när jag scrollar så det är hopplöst att hamna där man vill på sidan.
Myosotis
Nu lyckades jag ÄNTLIGEN logga in!!! Det gick inte alls, det stod bara att sidan inte kunde visas, inte kunde jag läsa som gäst heller! -cry-.gif
Men alltså snälla nån, det måste gå att anpassa bredden! Det är ju inte ens halva skärmen!! thumbdown.gif
help.gif ranting.gif

Nu testade jag 980, då täcks i alla fall 3/4 av skärmens bredd. Men hallå, om man nu måste göra förändringar, varför då till det sämre?!!
malcolm
Tidigare lät jag datorn komma ihåg användarnamn och lösenord men det fungerar inte längre, vill ha tillbaka den funktionen men vet inte hur man gör.
Malvia

Jag ändrade till 980 och sidan täcker hela skärmen, slipper se reklamen.

Men fick logga in 2 ggr.

Fick meddelande på FB att ändringarna var gjorda.
gnon49
Ja igår kväll var det ju hopplöst att komma in på Odla. Fast det var ju strul på hela internet igår. Men nu verkar allt fungera och visst ser det "modernare" ut.
Alba
CITAT (malcolm @ 23-02-2011, 11:23) *
Tidigare lät jag datorn komma ihåg användarnamn och lösenord men det fungerar inte längre, vill ha tillbaka den funktionen men vet inte hur man gör.

I den andra tråden står det att du ska gå ner på sidan och ta bort de cockies du fått här. Sen ska du logag in igen och då ska det fungera.
Gossen Ruda
Får jag som TS vördsamt anhålla om att vi håller oss i den andra tråden, som kom några minuter innan jag skrev den här.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 23-02-2011, 13:58) *
Får jag som TS vördsamt anhålla om att vi håller oss i den andra tråden, som kom några minuter innan jag skrev den här.

Och i tillägg har en något mera genomtänkt rubrik.
Myosotis
CITAT (Huggorm @ 23-02-2011, 13:59) *
Och i tillägg har en något mera genomtänkt rubrik.

Jag tycker rubriken är jättebra. "Vad fan...?" var precis vad jag sa också. När jag äntligen lyckades logga in tänkte jag att nu måste jag gnälla av mig, det finns säkert redan en lämplig tråd till det. När jag fick syn på rubriken förstod jag att här var den, den andra tråden hade jag inte ens sett.
Sorry, nu skrev jag en gång till, ska hålla mig till den andra tråden nu. whistling.gif
Blomstertanten
Mitt största problem är inte storleken, får jag då skriva i den här tråden? confused.gif
Vaffan passar mycket bättre!!!!!
Irriterande att forumet öppnar sig i ett helt nytt fönster!!!!!! spam.gif nono.gif
rtfm.gif
Gossen Ruda
CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2011, 17:55) *
Mitt största problem är inte storleken, får jag då skriva i den här tråden? confused.gif
Vaffan passar mycket bättre!!!!!
Irriterande att forumet öppnar sig i ett helt nytt fönster!!!!!! spam.gif nono.gif
rtfm.gif

Ok då. laugh.gif Du får skapa en favorit hit. Dvs, du öppnar forumet och väljer att skapa en favorit i din lista, åtminstone gör man det i IE. Sen kan du stänga ner forumet och öppna igen på favoriten.
xlxl67
Någon som har sett/läst ngn change log eller liknande efter denna desginändring?
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 23-02-2011, 18:58) *
Ok då. laugh.gif Du får skapa en favorit hit. Dvs, du öppnar forumet och väljer att skapa en favorit i din lista, åtminstone gör man det i IE. Sen kan du stänga ner forumet och öppna igen på favoriten.

Tack! Än så länge funkar det att göra så tongue.gif
Och nu kom jag dessutom på att det är rätt bra, för nu kan jag snabbare växla mellan forumet och annat på Odla! Men vad du än gör avslöja inte det för nån flirting.gif
tonic
Storleken ändrar man längst ned till vänster.
Rutan "standard" ändras till 980.
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 23-02-2011, 19:31) *
Någon som har sett/läst ngn change log eller liknande efter denna desginändring?

Läst en vaddå?????
Garden bliss
Forumet är fruktansvärt segt hos mig nu. Tar en evighet att skrolla genom en sida, ladda sidor, skriva...
andersen
CITAT (Garden bliss @ 24-02-2011, 00:17) *
Forumet är fruktansvärt segt hos mig nu. Tar en evighet att skrolla genom en sida, ladda sidor, skriva...

Ja det är som det alltid har varit, dvs skiftar från gång till gång, men så har det varit i åratal, och något som man har vant sig med.
Huggorm
Här går då snabbt i alla fall, precis som vanligt
andersen
CITAT (Huggorm @ 24-02-2011, 00:32) *
Här går då snabbt i alla fall, precis som vanligt

Vadå som vanligt? använd dej av sök, så får du se att, slöheten på forumet torde vara ett av den vanligaste klagomålet på forumet, det finns hur många trådar som helst angående segheten här.
Huggorm
CITAT (andersen @ 24-02-2011, 00:38) *
Vadå som vanligt? använd dej av sök, så får du se att, slöheten på forumet torde vara ett av den vanligaste klagomålet på forumet, det finns hur många trådar som helst angående segheten här.

Jo jag vet att det är många som haft problem med det, men jag har aldrig haft det på någon dator och har det inte heller nu. Och vill man ha snabbare sökning bör man begränsa lite, dels vilken avdelning man söker i och också ett längre ord eller en fras som man söker på. Gör man det så går det snabbt.
xlxl67
CITAT (Blomstertanten @ 23-02-2011, 20:05) *
Läst en vaddå?????

Undrade lite om det fanns en "change log" med vad för ändringar som är gjorda. Inte alltid man ser alla direkt själv menar jag wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon