Myosotis
Efter stormen för drygt två veckor sen var jag utan telefon fram till igår (det funkade redan på måndageftermiddagen men sen var de tvungna att bryta igen för att laga ordentligt igår). Det har kommit en telefonräkning under den tiden. Månadsavgiften är för perioden 4.2. - 3.3. Ska jag betala den först och bråka sen eller hur gör man? Det känns lite farligt att låta bli att betala, men samtidigt kan det ju vara så att de de tycker att jag godkänner beloppet när jag betalar det?
Skruttis
Jag hittade den här sidan hos Telia. Visserligen från 2005 men kanske aktuellt ändå.

Telia information
Myosotis
Hoppsan glömde säga att det är Tele2 eftersom de har köpt upp OptimalTelecom som jag var kund hos. Men frågan är ju mer allmän, ska kolla på din länk om där finns något som gäller mig också. Tack!
Gossen Ruda
Det är inte så enkelt nuförtiden. Frågan är om du är kund hos Tele2 eller bara förvalskund? I det förra exemplet får du söka ersättning från Tele2, i det senare Telia. I båda fallen är det dock säkerligen Skanova, en del av Telia, som har hand om nätet men du är inte kund hos dem. I vilket fall skall du betala räkningen och sen begära kreditering för tiden utan telefon.
Myosotis
Tack, bra att veta, då betalar jag.
Jag är ganska säker på att jag är kund hos tele2. Först hade jag bara en linjeväljare men gick sen helt över till optimal. Efter det ville inte telia prata med mig när jag försökte felanmäla (vilket ju är fånigt eftersom grannarna som också drabbas är kunder hos telia och ledningen behöver ju bara lagas en gång) rolleyes.gif Jag har fått räkningen från optimal i många år och nu får jag den från tele2.
Vad betyder "begära kreditering"? Hur går man tillväga konkret? Deras hemsida är kass, hittade inte ens om man kunde felanmäla via den så jag fick lita på att grannarnas släkting hade ringt. Så jag antar att jag måste ringa och skälla ut dem?
ingrid fuxwall
"begära kreditering"?
Att du betalar fakturan, om du inte får tag i dem och kommer överens om annat. Och att du sedan får minskat på nästa faktura.

När jag var utan telefon någon/några veckor krediterade telia 800 kronor
Gossen Ruda
Om Telia inte tog emot en felanmälan är du säkerligen kund hos Tele2 och då skall du vända dig dit och ingen annanstans. Har du lämnat Telia har vi inget ansvar, man kan inte både äta upp kakan och ha den kvar.
gnon49
Hade strul förra sommaren med telefon. Telia kompenserade mig med 1600 kr. 800 för telefon o 800 för bredband. Men man måste själv agera annars gör dom inget.
ingrid fuxwall
CITAT (Gossen Ruda @ 23-02-2011, 16:54) *
Om Telia inte tog emot en felanmälan är du säkerligen kund hos Tele2 och då skall du vända dig dit och ingen annanstans. Har du lämnat Telia har vi inget ansvar, man kan inte både äta upp kakan och ha den kvar.

Instämmer
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon