Full version: Hjärnsläpp
Nina K
Hur är det möjligt att helt och hållet ignorera praktiska förutsättningar......

Så-djävulen har tagit mig och....that's it! Jag anser mig i mitt vardagsliv vara en ganska rationell person, men undrar hur man tänker när alla lysrör är fullsmäckade med täta täta frösådder?!! Vid utskolning krävs då 10-100 gånger mer utrymme!!! Tänkte inte på det...eller blundade.....

Min man tycker att jag är knäpp redan nu. Och jag har ännu inte skolat ut det mesta. Och jag har ett paket frön som väntar på posten och ett stort antal frön av annueller i en låda som jag absolut ska så i april......Hjälo ;.)) Är jag psykotisk? Jag kanske behöver vård?

;-)
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif ja, så där är det nog för många just nu... men du kan bredskola plantor så sparar du lite plats yes.gif
Irene_L
Ja bredskolning är toppen om man sår mycket! Här har jag bredskolat penséerna i den undre lådan! I den övre är det såna som jag kastade:

[attachment=58378:pense_om...ning_ram.jpg]

Det blev lite många som jag sparade men det är såååå svårt att kasta småttingarna! whist.gif
Nina K
Jaha!! Kan man plantera dem så tätt ett tag?! Jag satt just en lång stund och kontemplerade innan jag svalde hårt och kastade bort en hel kruka med blomstertobak. Jag hade ju redan omskolat 40 st!!! Jag har trots allt en väldigt liten trädgård som består av bara några kvadratmeter och en altan.....hehe....men viljan är större än förståndet!!!
Peztis
Nina, vet inte om det är en tröst men jag kan bara säga dig att du på inget sätt är ensam. biggrin.gif
I mina ögon är du heeeeelt normal! Men det säger i o f s inte så mycket.

Här kan du läsa mer om sjukdomen. Tråden är visserligen två år gammal men det är ju en svårutrotad sjukdom, verkar dessutom sprida sig mer för varje år.

giggle.gif
hattstugan
Instämmer
kerstin z5-6
och.. ibland går det fast det verkar omöjligt skola på smile.gif
Iren
Ja jag kan bara instämma med ovanstående! Verkar dessutom bli värre o värre varje år.... Men man lever bara en gång tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Nina K
Hehe, det var ett rätt allvarligt sjukdomstillstånd som beskrevs i länken. Ojoj,det är väl bara att ringa försäkringskassan och förklara hur det ligger till...sjukskriven på grund av omskolning....

Men det är ju så kuuuuuuul! Lösningen kanske är att köpa ett större hus! whistling.gif
gnon49
Heh, jag tror att du, liksom vi, trivs med ditt sjukdomstillstånd. Är man lycklig i sin blomstervärld så är man. Jag vill inte bli botad.
Iren
CITAT (gnon49 @ 26-02-2011, 18:02) *
Heh, jag tror att du, liksom vi, trivs med ditt sjukdomstillstånd. Är man lycklig i sin blomstervärld så är man. Jag vill inte bli botad.

Helt rätt tycker jag crazy.gif
Crazy4Flowers
Här är en till med samma tillstånd. Men lycklig i mitt tillstånd dock. Funderar på lösningar att kunna göra mera hyllor med mera lampor. Familjen tycker att man är helt knäpp, tur att dom inte vet hur mycket man funderar på växterna och planerar funderar och funderar. crazy.gif inte för inte att barnen kom på att min hemsida skulle heta som den gör.
Nina K
Precis! Familjen ser ju bara det man gör. Och tycker att man är rätt knäpp. Men i själva verket har de ingen aning om hur mycket man dessutom tänker och planerar och ligger vaken på nätterna och fantiserar om hur småttingarna ska se ut och var de ska stå när de blivit stora... :giggle:hahaha
Anette W
Då var diagnosen ställd!!! Jag började förra året så åkomman verkar accellerera med hastighet. När tanken på hur allt ska få plats vid omskolning så gör jag en "struts" och funderar på nåt betydligt roligare: vad jag ska så mer crazy.gif

I fjol: liten tomatodling, litet växthus, 2 pallkragar.

I år: lysrör på 3 ställen i huset, många fler pallkragar ska det bli, hm, är inte växthuset lite väl litet?

"va håller'u på med det där för?" undrade sonen med ett märkligt tonfall, när han var hem och käkade igår.

Känns som jobbet inkräktar oerhört på odlingsfritiden och odlingstankarna.
Nina K
Ja det ökar exponentiellt varje år! Och det säger ju sig självt hur det kommer sluta whistling.gif
När odlingsbegäret går in, går inredningsdesignen ut! Tänk så mycket tid jag lagt på att göra det fint hemma, och nu tycker jag plötsligt att ett lysrör uppstaplat med böcker mitt i vardagsrummet faktiskt är en helt ok inredningsdetalj rolleyes.gif

Häromdagen stod jag på alla fyra och kikade på mina sådder på golvet. Det är ju så fint när de kommer upp...man måste ju pilla lite och kika riktigt riktigt nära.

Tonårsdottern passerade vid det tillfället och sade bara konstaterande - sådär i förbifarten - att
"Mamma, du är ju knäpp"
crazy.gif
Nettan8
CITAT (Nina K @ 25-02-2011, 19:15) *
Hur är det möjligt att helt och hållet ignorera praktiska förutsättningar......

Så-djävulen har tagit mig och....that's it! Jag anser mig i mitt vardagsliv vara en ganska rationell person, men undrar hur man tänker när alla lysrör är fullsmäckade med täta täta frösådder?!! Vid utskolning krävs då 10-100 gånger mer utrymme!!! Tänkte inte på det...eller blundade.....

Min man tycker att jag är knäpp redan nu. Och jag har ännu inte skolat ut det mesta. Och jag har ett paket frön som väntar på posten och ett stort antal frön av annueller i en låda som jag absolut ska så i april......Hjälo ;.)) Är jag psykotisk? Jag kanske behöver vård?

;-)

Ha ha ha.. nejdå, tror inte du e psykotisk, du e nog bara som de flesta här giggle.gif
Peztis
CITAT (Anette W @ 02-03-2011, 10:50) *
...Känns som jobbet inkräktar oerhört på odlingsfritiden och odlingstankarna.

biggrin.gif Huvudet på spiken!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon