nikced
Kärt barn har många namn men ni vet väl vad jag menar: såna där gula med papper om som min dotter säger.

Går de att övervintra?

Jag har en som stått i vinterträdgården på jobbet över vintern och jag kan med egna ögon se att den lever och stortrivs. Vad jag undrar över är om den kommer bära frukt i år igen eller om den bara klarar ett år. Den är frösådd och på fröpåsen står det ettårig.
/Nik
KURT
Den är flerårig, men eftersom den brukar bli ganska stor så kan de flesta inte övervintra den frostfritt. Man kan också ta sticklingar från den på våren om man vill ha fler plantor, det går fortare än att så fler.

http://www.odla.nu/vegt/gyllenb.shtml
Tesa
Impecta säljer iallafall frö under "Krukväxter" så nog borde den vara mer än ettårig om den överlevt hittills.
Mvh Tesa
Eva St
Har två som kommer för tredje året och förra året gav den minst lika mycket om inte mer än första året. Om det berodde på ålder eller väderlek har jag ingen aning om men bra blev det i alla fall
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon