Full version: Fågelholkar
ogräset
Hejsan!

Var och köpte nya fågelholkar på Blomsterlandet, hoppas snart få höra fågelpip från dessa. Man måste ju se om sina vänner, hoppas att fåglarna också tycker att de är fina.

Ha en underbar dag!

Mvh Birgitta smiley_small_hug.gif

Ps. Försökte skicka med en bild men det gick inte. Det stod att man skulle klicka på en knapp i högra hörnet på texteditorn, var är den knappen.
Alba
Kan det vara knappen som är ovanför skrivrutan längst ut till höger med 2 pilar du tänker på ?
Eva i Skåne
Jag blev nyfiken och kikade på deras hemsida. Är de de söta husen med blomkruka och vedstapel utanför entrén du köpt eller mer vanlig modell? Jag är nyfiken på priset...

Jag behöver byta ut många i stugan. Jag har några "fin-hus", men dom kan man ju ruinera sig på. Söker i första hand vanliga holkar för småfåglar till bra pris. Är det nån som har bra tips?
malcolm
Jag såg fågelholkar på Bauhaus igår men kollade aldrig priserna fast en holk smäller man ihop rätt enkelt själv.
therese.kvist
Köpte byggsatser på ÖB, var kul för barnen att bygga med. 79kr
Alba
CITAT (ogräset @ 27-02-2011, 12:38) *
Hejsan!

Var och köpte nya fågelholkar på Blomsterlandet, hoppas snart få höra fågelpip från dessa. Man måste ju se om sina vänner, hoppas att fåglarna också tycker att de är fina.

Ha en underbar dag!

Mvh Birgitta smiley_small_hug.gif

Ps. Försökte skicka med en bild men det gick inte. Det stod att man skulle klicka på en knapp i högra hörnet på texteditorn, var är den knappen.

Kollade på din blogg. Så fina holkar. De är ju en vacker dekoration även om inte fåglarna flyttar in.
Helen i Piteå Zon 5
Även jag hälsade på i din fina blogg yes.gif Holkarna var superfina!
Eva i Skåne
CITAT (malcolm @ 28-02-2011, 10:55) *
Jag såg fågelholkar på Bauhaus igår men kollade aldrig priserna fast en holk smäller man ihop rätt enkelt själv.

Jo, jag hade tänkt att vi skulle snickra lite tillsammans, men nu när vi har en flytt i faggorna känner jag att det inte blir tid att snickra denna våren.

Plötsligt ler jag och minns alla dessa fantastiska holkar som sönerna snickrat med mycket möda genom åren biggrin.gif . Det var inte alla som höll över en säsong, bottnar föll bort osv. Inte så fågelvänligt, men konstverken värmde föräldrarhjärtan.
Överbölingen
Den här tråden väckte mitt minne att jag har ett tiotal ihåliga sälgstammsbitar sågade i lämplig höjd och sneda för takläggning. Skall nog ta mig före att fixa till dem. Fast det blir för ugglor och större fåglar. Men bra för sorkjägarna. Gammalt spillvirke till botten och tak samt en strykning med järnvitriol så blir de lite diskreta och smälter in i miljön.
Klint
Här kan man köpa vanliga fågelholkar på returen! 50kr/st. Då kan man prata med dem så man får dem som man vill tummenupp.gif
Gunilla T
Tänk bara på att holkarna bör vara av ohyvlat virke på insidan, är virket för glatt kan det bli svårt för ungarna att ta sig ur holken och det blir en dödsfälla i stället.
ogräset
Hejsan

Har inte kollat den här tråden på ett tag... Bloggen tar mycket tid skall skärpa mig.
Kul att du gillade min blogg, det är jätte roligt.

Om man köpte fågelfrö så fick man köpa en holk för halva priset, alltså 75:-. Handlar nästan alla mina växter där, så jag behövde inte köpa fågelfrö. Kunde inte låta bli utan köpte två för de var så söta. Har också hört att det skall vara ohyvlat,har inte kollat hur den ser ut inuti, skall försöka fixa till det om den är slät.

Ha en underbar dag smiley_small_hug.gif

Mvh Birgitta

Hej igen

Glömde säga till dig Helen, har varit och kollat i din Blogg tidigare...snyggt.
malcolm
Jag hade tänkt bygga min egen holk men kommit på att det är dyrare att köpa virke än en färdig alt. byggsats, har bara tryckimpregnerat virke hemma och det är inte lämpligt att bygga holk av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon