Full version: Easy plant
Blomfrun
Jag har med någon försändelse fått en Easy plant katalog och eftersom jag aldrig provat dessa tidigare undrar jag från de som provat om det är ett företag med bra växter eller om det är bättre att låta bli att beställa.
Helen i Piteå Zon 5
För många år sedan prövade jag att beställa............. kommer aldrig, aldrig mer att göra om det no.gif
Finns nog ganska många trådar om detta ifall man vill söka.
fuchsian
Även jag har tittat på den och fastnat för några växter, men denna verkar ha mer svensk ursprung än Bekker, som visade sig vara helt kass. Fick dåliga, avbrutna plantor, men jag fick dock pengarna tillbaka.

Nu har jag gått och ångrat min best. hos Easy plant, även att jag ringde dit och frågade om vissa saker och fick bra förklaring, men det känns inte bra, intuitivt.

Jättebra om någon annan har erfarenheter att dela med sig, vore tacksam. .... Fuchsian ....
kerstin z5-6
Avråder, finns så många bra firmor, detta är inte en sådan
Gunilla T
Avstå....titta bara på deras bildreklam! Gjord för att luras....det finns inga växter i verkligheten som ser ut som Bakkers och Easy plants bilder.
fuchsian
Tack alla så jättemycket! Då hade min magkänsla helt rätt, att man inte lyssnar på den!!!!! ranting.gif

Ska avbeställa mitt, återkommer om frågor av vissa växter, sitter nu lite tajt. ----- Fuchsian
merlin68
Jag har en väninna som brukar beställa av dem, det har varit lite olika med kvaliten på plantorna. Hon har fått ersättningsplantor för de som var sönder utan att behöva bråka med kundtjänsten. Bakkers säljer ju även träd och rosor, någon som vet vilka grundstammar de använder?
fuchsian
Har gjort en avbeställning hos dem och har blädrat i andra företag.

Vet någon ett bra ställe att köpa Physalis/Kapkrusbär, Pepinofrukt och Goji bär? ....Fuchsian....
Peztis
CITAT (fuchsian @ 27-02-2011, 19:49) *
Har gjort en avbeställning hos dem och har blädrat i andra företag.

Vet någon ett bra ställe att köpa Physalis/Kapkrusbär, Pepinofrukt och Goji bär? ....Fuchsian....

ICA Maxi! biggrin.gif

Skämt å sido, physalis drar du väldigt enkelt upp från frö som du pillrar ur frukterna du köper i mataffären. Jag gjorde det förra året och fick mängder med STOOOOORA plantor väldigt lätt, fick även några mumsiga frukter. Fröna tog sig väldigt fort och bra, fick slänga massor med små plantor.
Goji läste jag nyligen en tråd om att det är lätt att köpa de torkade och pillra ut frön från dem att så.

Fast det förutsätter ju att du har lust, plats, ork och möjlighet att driva upp sådder...
fuchsian
Jag fick också den tanken ... med ICA ... men skulle föredra någon av dem 3 som jag nämnde som planta, för jag har inte så bra möjligheter/plats att dra upp fler frön än jag redan har gjort.

Det som jag tänkte var att det hörs bland alla pelargoner och andra blommor en röst --- "finns det inget att äta här inne"? Så jag tänkte att jag skulle utöka den biten, men endast av grönsaker skulle det bli tomat i fråga, inget annat utöver än det jag nämnde.

Vinstocken är ju ny så där får man vänta ett tag, sen vet jag inte om mini-kiwin vill ge frukt i år, den blev rätt så stor under förra sommaren. Mina Amerikanska blåbär, hann han mumsa i sig så att jag fick knappt ett smakprov .. .. blink.gif .... sen gav han skulden till fåglarna, den "räven" ...... rotfl.gif ..Fuchsian....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon