Peztis
Såg i en trädgårdstidning om en snigelplockare som plockar, skär itu och slänger snigeln i en påse - allt i ett. Produkten heter Slugmatic.

(Hehe, låter som att jag gör reklam för dem - lovar att det gör jag definitivt inte! Eller jo, det gör jag ju i o m att jag skriver om produkten... Äh, jag får i alla fall inte betalt för det! biggrin.gif )

Är det någon som har en sådan och som kan berätta om den verkligen är så bra och smidig som det låter?

Som tur är har jag sjäv inte problem med sniglar (annat än Vinbergssnäckorna som kan göra nog så mycket skada!) men mina föräldrar har och jag funderar på att köpa en till dem. Men man har ju inte lust att köpa vad "skit" som helst så därför undrar jag om någon har erfarenhet och gärna också var ni köpte och vad ni fick betala för den.
Peztis
Om någon skulle ha provat denna produkt så skulle det nästan var konstigt för jag fick igår reda på att den släpps på marknaden i slutet av april...
anne-li i olofstorp
hahahha! Hade samma fundering som du! Jaja vi får väl höra framöver!
Peztis
CITAT (anne-li i olofstorp @ 06-03-2011, 12:41) *
hahahha! Hade samma fundering som du! Jaja vi får väl höra framöver!

biggrin.gif

Anne-li, har du själv problem med sniglar?
Tror du att det är en vettig pryl? Har själv ingen erfarenhet av sniglar så det är ju så svårt att avgöra om det borde funka eller inte.
anne-li i olofstorp
Problem är bara förnamnet!!!!
Har länge funderat på något i denna vägen!
Efter en timma framåtböjd protesterar både rygg och ben!
Det borde vara det optimala, frågan är väl bara om den slabbar igen av allt slem!!!???
ilPadrino
Själv tänker jag köpa två ankor i sommar! biggrin.gif
Wilmer
Jag har skruvat fast spackelspadar på lagom långa käppar så katjoff, katjoff kan man hugga utan att döda ryggen! Mycket billigt, men sniglarna blir ju liggande kvar...
Peztis
Men den kanske klarar ett gäng sniglar varje kväll, sedan får man väl spola av den ordentligt...

Har i alla fall förberett mina föräldrar om att de får vänta på födelsedagspresenten, att den har inte släppts på marknaden i mitten av april. De är nu allt bra nyfikna!
tepa
Hallå

Någon som hunnit köpa och prova denna produkt nu?

Hälsn Tepa
Peztis
Är lite (eller egentligen väldans!) sur för tillverkaren sa att Bauhaus skulle sälja produkten från mitten av april men nähäpp, Bauhaus vet inte vad det är för produkt och sedan har inte tillverkaren svarat mig när jag frågade hur jagskulle bete mig för att komma över produkten...
Och jag väntar fortfarande på produktens lansering för oss vanliga användare.
Eva i Skåne
I Harald Nyborgs reklamblad som kom igår finns den med för ca 450kr. Jag tror iaf det är den ni pratar om. Det var min man som läste högt för mig så jag har inte sett bilden i reklamen själv.
KatteLatte
Jag hugger itu som med kantkniven. Och låter man "liket" ligga så kommer det fler dit som skall äta upp det.

Har även beställt nematoder, får se hur effektiva de är.
ronjabus
*puffar upp* denna tråd!

Någon som har provat en Slugmatic?
malcolm
Här skall de finnas att köpa:

http://www.berglund-sweden.se/aterforsaljare-slugmatic
Peztis
Jag köpte ju en till mina föräldrar, vet faktiskt inte riktigt om de använder den eller ej. Får fråga dem hur det går.
HelénE
Har inte sett den, men kan tänka mig om man har många sniglar att man istället för att bli trött i ryggen av att böja sig och klippa huvudet av dem, så får man kramp i handen av att krama om handtaget för att få "plock-upp-och-knipps-ner-i-påsen.

För övrigt så får snigeln ligga kvar så finns där snart nya sniglar, oftast fler astycken så man kan ta många i en enda ryggböjning.

Helén
Peztis
Fast om man har många att plocka blir det många ryggböjningar. Har man sedan en dålig rygg så är kju alla hjälpmedel man kan få bra att ha.
margareta sjölin
Jag har en och den är totalt värdelös! Möjligen på de allra minsta, första sniglarna att man kan ge dem en stöt, men annars NEJ! Och inte alls bra för ryggen. Jag plockar med handskar i en hink, häller kokande vatten över dem och gräver ner alltihop! Ta barnbarn till hjälp, de tycker det är kul att jaga sniglar - men visa dem först vad sniglarna ställer till med, tex halvätna jordgubbar som ligger o ruttnar..........
pakten
CITAT (margareta sjölin @ 09-07-2012, 16:41) *
... man kan ge dem en stöt...

????????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon