|
Gossen Ruda
01-03-2011, 16:11
Jag tröttnade på skylten "IPC error".
*Stintan*
01-03-2011, 16:16
Abstinens kallas det
mimella
01-03-2011, 16:16
Håller med!! Trodde inte jag var SÅ beroende...
Platinum
01-03-2011, 16:21
Trevligt att det fungerar igen.
Ingela i Segersberg
01-03-2011, 16:23
Äntligen, säger jag också! Jag är tydligen väldigt Odlaberoende!
Irene_L
01-03-2011, 16:25
Härligt att det funkar! Jag läste att Odla har haft intrångsförsök: http://www.facebook.com/pages/Odlanu/142559813159
malcolm
01-03-2011, 16:37
Hela livet passserade revy men nu kan man andas igen.
CITAT (malcolm @ 01-03-2011, 16:37)  Hela livet passserade revy men nu kan man andas igen.  Ja eller hur
sommarhumla
01-03-2011, 16:40
Haha tydligen mer beroende än jag trodde, har surat i två dagar nu och varit extremt putt på Odla så snacka om glädjechock när allt nu funkar. Är så lycklig
theseraphim
01-03-2011, 16:40
Men varför har ingen ansvarig skrivit vad som hänt eller varför det låg nere, kan ju vara kul att veta om det är så det finns säkerhetsproblem med sidan och konton?
Christa
01-03-2011, 16:48
CITAT (theseraphim @ 01-03-2011, 16:40)  Men varför har ingen ansvarig skrivit vad som hänt eller varför det låg nere, kan ju vara kul att veta om det är så det finns säkerhetsproblem med sidan och konton? Fick det här svaret i förmiddags. Hej, vi är utsatta för intrångsförsök på servern som forumet ligger på så vi är tvungna att stänga av all trafik utifrån. Vi jobbar för fullt på att lösa det. Med vänliga hälsningar Ingemar Carlsson webmaster@odla.nu
Något saknades när jag inte kom i på Odla. Och det var ni. Vi delar cyberrymden med allsköns pack som försöker jäklas med sina intrångsförsök. Vad har dom för det egentligen? Medlemsregistret kan väl inte vara något värda att kapa. Mejladresser kanske? Den som lever får se.
Red Top
01-03-2011, 17:05
Oh, så skönt! [attachment=58453:smiley_happy093.gif] Nu kan jag stoppa tillbaka godiset, glassen och kakorna där det hör hemma. Att tröstäta är inget skönt.
Biggan_
01-03-2011, 17:05
Äntligen!
Gossen Ruda
01-03-2011, 17:07
Intrångsförsök görs av flera olika skäl, att komma över information som adresser, radera information på rent jäkelskap eller ibland bara för att visa hur duktig man varit. Plus ett antal andra skäl.
Åh så skönt - nu återgår livet till det normala igen.
Garden bliss
01-03-2011, 18:14
Instämmer med alla andra. Tyckte det var jättetråkigt att inte kunna logga in.
fuchsian
01-03-2011, 18:17
Det känndes verkligen konstigt att inte komma fram. Jag hade trots allt sparat adressen till tjejen som jag skulle skicka en växt till. Jag fick reda på detta redan förgår, men hade ingen möjlighet att nå någon för att vidarebefodra detta. Det gäller att blocka bort allt känsligt material från sina PM och se till att ingen kommer åt saker som inte tillhör dem. Det är ju sekretessbelagda uppgifter en del som jag har kvar, men hann plocka undan en hel del förra veckan, men då hade jag ingen tanke på detta som hänt. ......  Fick panik med adressen, men den hade jag skrivit ut och nu är den på väg. ........ Fuchsian ......
maramara
01-03-2011, 18:17
quote name='malcolm' date='01-03-2011, 16:37' post='1368968'] Hela livet passserade revy men nu kan man andas igen. [/quote]  Måste man "göra något nu", när man inte kan skylla på att man har oläst i Odla !!!!
Anki på Öland
01-03-2011, 19:42
Javisst är det skönt att ordningen är återställd...
Aqvakul
01-03-2011, 19:44
CITAT (Anki på Öland @ 01-03-2011, 19:42)  Javisst är det skönt att ordningen är återställd... 
*Stintan*
01-03-2011, 20:01
CITAT (Anki på Öland @ 01-03-2011, 19:42)  Javisst är det skönt att ordningen är återställd...  Ja det tackar vi för
Min webbläsare varnade mig för odlas forum. Det var rödlistat o osäkert o allmänt farligt. Men inte nu längre. Undrar om det hade med intrånget att göra.
smuleborg
01-03-2011, 21:45
Jag hade problem med att över huvudtaget komma ut på internet igår (har aldrig hänt förut), vilket knappast har något samband. Men ändå, den forumansvariga kanske ska skriva en rad i denna tråd?
Aqvakul
01-03-2011, 22:07
CITAT (smuleborg @ 01-03-2011, 21:45)  ---den forumansvariga kanske ska skriva en rad i denna tråd?
smuleborg
01-03-2011, 22:32
Ja, och när jag läste tråden såg jag att Göran gjorde detsamma.
*Stintan*
01-03-2011, 22:49
Men andra har ju redan framfört svar från Admin i tråden om varför forumet låg nere och det såg väl Göran antagligen.
theseraphim
02-03-2011, 10:43
CITAT (*Stintan* @ 01-03-2011, 22:49)  Men andra har ju redan framfört svar från Admin i tråden om varför forumet låg nere och det såg väl Göran antagligen. Förvisso men på många andra forum så skriver ju alltid själva admins när det händer något elelr när något ska förändras i egna trådar istället för att skriva svar OM någon frågar om det, lite dåligt kan jag tycka faktiskt men det är enda klagomålet:-)
*Stintan*
02-03-2011, 12:25
CITAT (theseraphim @ 02-03-2011, 10:43)  Förvisso men på många andra forum så skriver ju alltid själva admins när det händer något elelr när något ska förändras i egna trådar istället för att skriva svar OM någon frågar om det, lite dåligt kan jag tycka faktiskt men det är enda klagomålet:-) Ja kan man ju tycka att dom kunde göra men nu är det ett faktum att admins närvaro på forumet inte är så stort. Inte är det något nytt att Odla skulle få ett anskiktslyft (själva forumet är ju inte omgjort) och den senaste händelsen gick ju inte att berätta om innan det inträffade. Alla forum uppdateras med jämna mellanrum men inte sjutton talar dom inte alltid om det innan dom stänger ner ett tag.
malcolm
02-03-2011, 15:10
Det hade ju gått att skriva lite vad som var på gång på startsidan under "kontakt och info".
theseraphim
02-03-2011, 15:11
CITAT (*Stintan* @ 02-03-2011, 12:25)  Ja kan man ju tycka att dom kunde göra men nu är det ett faktum att admins närvaro på forumet inte är så stort. Inte är det något nytt att Odla skulle få ett anskiktslyft (själva forumet är ju inte omgjort) och den senaste händelsen gick ju inte att berätta om innan det inträffade.
Alla forum uppdateras med jämna mellanrum men inte sjutton talar dom inte alltid om det innan dom stänger ner ett tag. inte alla men de flesta eftersom det är planerat sen kan man ju inte rå för hackerattacker men då kna man ju gå ut efteråt och förklara vad som hänt eftersom det kan beröra varje medlem. Det tar inte långa tiden att lägga in en tråd där man skriver när man kommer lägga ner forumet och ungefär när det beräknas färdigt.
*Stintan*
02-03-2011, 15:25
Jo men nu har dom ju valt att inte vara så informativa. Undrar man något kan man alltid maila dom precis som Christa (tror jag det var) gjorde.
smuleborg
02-03-2011, 19:50
Ja, men vad är det här. Admin läste faktiskt tråden. Och väljer att inte göra ett inlägg. Ett inlägg hade tagit någon minut i anspråk. Jag fattar ingenting.
Hepp, nu varnar min webbläsare igen med ilsket rött. Nytt intrång?. Hoppas WOT-programmet har fel. men det skall ju varna för suspekta sidor, inte odla.
Falsk alarm, nu visas grönt i webbläsaren.
smuleborg
02-03-2011, 22:02
Admin, var är du?
smuleborg
02-03-2011, 22:14
Odlas reklamintäkter är mångt och mycket i relation till trafiken på forumet. Kundnytta. Nonchalans funkar ett tag, men det funkar inte i längden. Ta in det. Gör verkligen det.
theseraphim
03-03-2011, 10:29
CITAT (*Stintan* @ 02-03-2011, 15:25)  Jo men nu har dom ju valt att inte vara så informativa. Undrar man något kan man alltid maila dom precis som Christa (tror jag det var) gjorde. På ett sådant här relativt stort forum ska man egentligen inte behöva maila ansvariga för att få reda på sådana grundläggande saker, det är admins ansvar att se till att informera om planerade avbrott plus att gå ut o förklara vad som hänt vid intrångsförsök eftersom det är användarnas uppgifter som oftast är i riskzonen.
Aqvakul
03-03-2011, 10:33
CITAT (theseraphim @ 03-03-2011, 10:29)  På ett sådant här relativt stort forum ska man egentligen inte behöva maila ansvariga för att få reda på sådana grundläggande saker, det är admins ansvar att se till att informera om planerade avbrott plus att gå ut o förklara vad som hänt vid intrångsförsök eftersom det är användarnas uppgifter som oftast är i riskzonen. Instämmer!
theseraphim
03-03-2011, 10:41
CITAT (Aqvakul @ 03-03-2011, 10:33)  Instämmer!  är medlem och har varit medlem på betydligt mindre forum än detta och där har admin alltid haft sina egna trådar som lagt upp innan och efter avbrott plus tips o tricks.
CITAT (smuleborg @ 02-03-2011, 22:14)  Odlas reklamintäkter är mångt och mycket i relation till trafiken på forumet. Kundnytta. Nonchalans funkar ett tag, men det funkar inte i längden. Ta in det. Gör verkligen det. Enl. Ingemar är det bara 1 - 2% av besökarna som går in på forumet. Då borde det inte vara så viktigt vad gäller reklamintäkter ... eller?
*Stintan*
03-03-2011, 12:46
CITAT (theseraphim @ 03-03-2011, 10:29)  På ett sådant här relativt stort forum ska man egentligen inte behöva maila ansvariga för att få reda på sådana grundläggande saker, det är admins ansvar att se till att informera om planerade avbrott plus att gå ut o förklara vad som hänt vid intrångsförsök eftersom det är användarnas uppgifter som oftast är i riskzonen. Förlåt men jag tror knappast att vi kan kräva något alls av forumansvariga. Varför ska man ha en massa känsliga uppgifter lagrade på forumet? Man är här frivilligt och förhoppningsvis har alla ett bra antivirusprogram med en bra brandvägg i sin egen dator. Forumet är bara en pytteliten del av Odla så det finns säkert viktigare saker för admin att jobba med än att skriva inlägg. Sen är det väl upp till var och en att läsa även på resten av Odla där det faktiskt informeras om både det ena och det andra.
Aqvakul
03-03-2011, 13:23
Man kan naturligtvis inte kräva ett dugg och är man missnöjd så kan man ju sluta att vara här. Ett konsterande är väl ändå att administratörerna här inte informerar i överkant precis...
Elisabeth-Västkustkolonisten
03-03-2011, 14:56
Jag förstår inte varför man skall hänga sig fast vid ett forum om man tycker att det är så dåligt?????
Tycker det är lite väl mycket gnäll här nu. Ok det var intrång, inte roligt men vad skall dom göra? Jag försökte också att komma in hela tiden och fick lite abstinensbesvär. Men inte förväntar jag mig att Göran eller Ingemar står till vårt förfogande hela tiden. dom har lite annat att göra
Elisabeth
herkules
03-03-2011, 16:38
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-03-2011, 14:56)  Jag förstår inte varför man skall hänga sig fast vid ett forum om man tycker att det är så dåligt?????
Tycker det är lite väl mycket gnäll här nu. Ok det var intrång, inte roligt men vad skall dom göra? Jag försökte också att komma in hela tiden och fick lite abstinensbesvär. Men inte förväntar jag mig att Göran eller Ingemar står till vårt förfogande hela tiden. dom har lite annat att göra
Elisabeth
CITAT (herkules @ 03-03-2011, 16:38)  Håller med ovanstående talare. Snygg avatar förresten!
theseraphim
03-03-2011, 19:31
CITAT (*Stintan* @ 03-03-2011, 12:46)  Förlåt men jag tror knappast att vi kan kräva något alls av forumansvariga. Varför ska man ha en massa känsliga uppgifter lagrade på forumet? Man är här frivilligt och förhoppningsvis har alla ett bra antivirusprogram med en bra brandvägg i sin egen dator. Forumet är bara en pytteliten del av Odla så det finns säkert viktigare saker för admin att jobba med än att skriva inlägg. Sen är det väl upp till var och en att läsa även på resten av Odla där det faktiskt informeras om både det ena och det andra. Som sagt så är det det enda med Odla som är dåligt men det är ändå slött att inte lägga upp någon information för det tar bara någon minut och jag misstänker att forumet är en viktig del av sidan för det är de medlemmar som är ständigt återkommande till sidan och på så vis skapar reklamvärdet på sidan. Admins enda jobb är förresten att sköta om forumet, sidan sköts av en hemsidaansvarig:-) Det är enklare för oss och för de ansvariga om de själva lägger upp infon än att kanske behöva svara på ett antal privata meddelanden. Även om något är bra så får de inte innebära att man inte får föra fram kritik, det är ju så det blir ännu bättre!
*Stintan*
03-03-2011, 20:32
CITAT (theseraphim @ 03-03-2011, 19:31)  Som sagt så är det det enda med Odla som är dåligt men det är ändå slött att inte lägga upp någon information för det tar bara någon minut och jag misstänker att forumet är en viktig del av sidan för det är de medlemmar som är ständigt återkommande till sidan och på så vis skapar reklamvärdet på sidan. Admins enda jobb är förresten att sköta om forumet, sidan sköts av en hemsidaansvarig:-) Det är enklare för oss och för de ansvariga om de själva lägger upp infon än att kanske behöva svara på ett antal privata meddelanden.
Även om något är bra så får de inte innebära att man inte får föra fram kritik, det är ju så det blir ännu bättre! Förstår inte vad du pratar om? Det är ju bara en liten bisyssla vid sidan om allt annat jobb dom har med sitt företag.
theseraphim
03-03-2011, 21:37
CITAT (*Stintan* @ 03-03-2011, 20:32)  Förstår inte vad du pratar om? Det är ju bara en liten bisyssla vid sidan om allt annat jobb dom har med sitt företag. när man är admin så är man ansvarig på forumet och när man är ansvarig för en sida så är man websideansvarig, webmaster osv. Här är de nog ansvariga för båda men att lägga upp ett meddelande på forumet tar ändå bara ett par minuter så den tiden finns däremot kan det mer vara minnet som felar;-)
*Stintan*
03-03-2011, 22:46
Eller så känns det meningslöst att skriva om något som det redan skrivits om.
smuleborg
03-03-2011, 22:51
Jag tycker fortfarande att Göran kunde skrivit en rad när han ändå tassade in här. Det var det jag retade mig på. Han läste in facto inläggen, men bemödade sig inte att svara. Det hade tagit honom ett par minuter i tid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|