Margith
01-03-2011, 16:35
Igår hamnade kuvertet i brevlådan. Nr 1 borde ha det i morgon
Den nya adresslistan ser ut så här:
1.Peztis
2.Therese TT
3.ingrid fuxwall
4.Lämås
5.anjill
6.Lady Hamilton
7.Lillja
8.hattstugan
9.DykUnderYtan
10.GunillaS
11.Margith
Jag har blandat om både frökuvert och deltagare i listorna.
Varje kuvert innehåller ca 30 fröpåsar nu.
Hoppas att ni hittar nåt nytt roligt!
Margith
hattstugan
01-03-2011, 17:15
Jiho då är det igång igen! Spännande!
TACK Margith för att du sköter om detta så vi får lite kul i gråheten!
Åh herre jisses - jag e FÖRST!
Då vet ju jag vad jag ska göra nu då!
Lady Hamilton
01-03-2011, 20:13
Vad kul! att vi är på G igen
ingrid fuxwall
01-03-2011, 21:13
Då är det dags att packa lite fröpåsar, måste skynda mig
Ja det här var skoj!!!
Har suttit här och klämt och pillrat på alla de små påsarna - och stora med för delen.
Nu ska jag sätta igång med att ersätta det jag plockade bort så att jag kan skicka vidare kuvertet imorgon för leverans hos nästa lyckliga flicka på fredag!
Alltså, varför är det inga män med?
Nu har jag pillrat och fått till tio små påsar... Hoppas att ni hittar något för jag tycker det var riktigt roliga fröer jag stoppade ned!

Å så har jag min vana troget fixat till ett kuvert som bör hålla i alla fall några frötossingar! Bara att använda jungfrubenen (har vikt in spetsarna för de var så vansinnigt vassa och jag är rädd att någon postmänniska ska göra sig illa, bli arg och kasta eller bloda ned fröna!) och sätta i ny adresslapp, skriv även din avsändaradress på lappen också.
Har även skrivit dit Margiths adress under plastfickan så ifall adresslappen mot förmodan skulle försvinna så är inte kuvertet helt neutralt.
Ja, jag är en riktig liten pillrig administratör jag med!

PS.
Kan ju vara lämpligt att sätta dit porto också. Just nu väger kuvertet i alla fall under 100 g.
ThereseTT
04-03-2011, 19:08
Åh så kul. Jag fick det idag så jag fick hela helgen på mig. Men på söndag ligger den i lådan till nästa lyckliga blomstertjej.
Synd att man är så dålig på hur blommorna ser ut så det tar ju extra tid att lista ut dom man inte vet vad det är.
Men tur det inte är bara på latin. pust!
Ser även fram emot att åka till trädgårdsmässan.
Ha en trevlig helg allesammans.
ingrid fuxwall
08-03-2011, 20:01
Brevlådan hade innehåll av vikt idag. Har tittat, packat och i morgon läggs kuvertet på en brev låda och bär hamna i Karlskoga innan veckan är slut
Hur står det till i vår kedja?
annjill
16-03-2011, 21:10
Har precis insett att det kanske är det härliga fröpaketet som ligger och väntar på mig på posten. Hade fått en paketavi när jag kom hem ifrån jobbet idag, men hade då inte en tanke på att det kunde vara frökuvertet som inte gått ned i mitt brevinkast! Posten är nu stängd för dagen, men jag hämtar upp det imorgon. Hoppas att det är fröerna som kommit:-)
/Anna
Tänk på att försöka sprida ut de små påsarna i kuvertet och trycka ut luft. Om kuvertet är tjockare än 3 cm så är risken att det blir en avi, framför allt om man bor i lägenhet med brevinkast... Och så går någon dag extra i postens hantering.
annjill, hoppas du hittar något skoj däri!
Lady Hamilton
24-03-2011, 19:14
Lillja!
Nu är det din tur att vakta brevlådan skickade vidare brevet i dag
hattstugan
31-03-2011, 15:54
Har idag fått brevet i min hand!
Men tror inte jag hinner få iväg det förrän i helgen!
hattstugan
02-04-2011, 17:07
Nu har jag postat till Dyk Under Ytan!!!
Torde vara där på måndag!!
DykUnderYtan
03-04-2011, 21:32
Tjohooo!! Frökuvert på väg till mig. Ska se om jag hinner förbereda lite kuvert imorgon.
DykUnderYtan
04-04-2011, 18:08
Fick kuvertet idag, har suttit och kikat och bytt ut lite fröpåsar. Imorgon åker förkuvertet vidare till nästa på listan.
Bodenblomman
04-04-2011, 20:01
Om nu kuvertet skulle vilja kika förbi Boden en sväng skulle jag bli glad........ jätteglad!
DykUnderYtan
04-04-2011, 20:14
CITAT (Bodenblomman @ 04-04-2011, 21:01)

Om nu kuvertet skulle vilja kika förbi Boden en sväng skulle jag bli glad........ jätteglad!
Jag vet inte, men jag kan inte se att du är med i frökedja 1. Bara en kvar på listan innan kuvertet återvänder "hem" igen.
Härligt med frökedjan....nästa år ska jag banne mig vara med i grönsakskedjan osså
CITAT (Bodenblomman @ 04-04-2011, 21:01)

Vilken kedja är du med i? Blom och/eller grönsak? Kan inte se att du står med på någon av dem som är på gång just nu.
Fast jag kanske som vanligt har missat något...?
GunillaS
07-04-2011, 13:35
Nu är fröbrevet hos mig. Jag sitter just och plockar med påsarna och kollar upp en del på google.
Det har varit mycket trevligt att vara med i kedjorna, trots ett och annat dröjsmål, och jag hoppas så klart att vi kör igång till hösten igen. Ett JÄTTETACK till Margith, som har organiserat det hela, och gjort ´startpaketen´, och tack också till alla som har varit med och fyllt på fröer.
Margith, på måndag ska fröbrevet vara hos dig igen!
Vårliga hälsningar från GunillaS
Margith
11-04-2011, 13:44
Hej!
Idag låg kuvertet i min brevlåda.
Jag har tagit en liten snabbkik och konstaterat att det finns en och annan påse som får stanna hos mig

.
I år har det varit mycket strul med frökedjorna. Jättesynd, jag tror att många av oss känner att det här inte är riktigt roligt längre.
Men mycket tack och en stor

till er alla som hjälpt till att få det här kuvertet "i mål" och bidragit till innehållet.
Ni som har varit med och tyckte att det här var så roligt att vi ska göra om det till hösten, kan ni inte fundera lite på vad vi ska göra för att få kedjorna att flyta? Många idéer har redan kommit upp i trådarna, men jag tänkte att vi kanske kan göra en egen tråd om det framåt hösten?
Lady Hamilton
11-04-2011, 21:24

TACK Margith för ditt engagemang och tålamod med oss Är gärna med nästa gång också
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.