Full version: Frökedja 3, 2010
Margith
Igår hamnade kuvertet i brevlådan. Nr 1 borde ha det i morgon smile.gif

Den nya adresslistan ser ut så här:

1.Blomkronan
2.Rosie05
3.Maggan H
4.Lina och Olav
5.Crazy4Flowers
6.maht
7.Solstorm
8.Eva zon 1-2
9.Rebeccca
10.lislena
11.Margith

Jag har blandat om både frökuvert och deltagare i listorna.
Varje kuvert innehåller ca 30 fröpåsar nu.
Hoppas att ni hittar nåt nytt roligt!

Margith
Maggan H
Jihoo! Snart kommer kuvertet igen! yahoo.gif
Crazy4Flowers
Vad roligt har laddat upp med zip påsar hittade på Tradera, mycket enklare...
Lina och Olav
Kul att vi är igång igen! happy.gif

Ett zippåsetips: http://www.ziddharta.se/ klicka på "pärlbutiken". Efter att ha letat runt både i butiker och på nätet så tror jag att det är det absolut billigaste stället. Jag har beställt där i ett par omgångar och har nu zippåsar som räcker till nästa århundrade... crazy.gif
Peztis
CITAT (Lina och Olav @ 02-03-2011, 08:57) *
Kul att vi är igång igen! happy.gif

Ett zippåsetips: http://www.ziddharta.se/ klicka på "pärlbutiken". Efter att ha letat runt både i butiker och på nätet så tror jag att det är det absolut billigaste stället. Jag har beställt där i ett par omgångar och har nu zippåsar som räcker till nästa århundrade... crazy.gif

Tack för tipset, mina är på upphällning och nu är det inget jag vill vara utan!
blomkronan
Idag fick jag ett tjockt kuvert... och jag hade inte en aning om att jag stod först! En super rolig överraskning biggrin.gif
Jag hade inte sett denna tråd.
Och samtidigt med kuvertet fick jag en fribiljett till mässan i Kista av Odla.nu Jag hade vunnit en tävling som jag glömt bort att jag varit med på yahoo.gif
Så i kväll blev det en lyckokväll biggrin.gif

Hej så länge.... nu ska här googlas yes.gif
Peztis
Och jag vann ju också en biljett till Kista-mässan!

Jag e chokla-chokla! yahoo.gif
blomkronan
KLAR!! biggrin.gif Jag hitta några gobitar som jag ska sätta i jorden i morgon...
Rosie05 håll utskik i brevlådan... i morgon... har vi tur får du helgen på dig att välja.
smiley_small_hug.gif

och en dubbel extra stark smiley_small_hug.gif till Margith
Margith
Nej, snälla Blomkronan! Ingen dubbel extra stark bamsekram till mig w00t.gif
Det fick jag av ena systerdottern när hon var 8-9 år. Det kostade mig ett revben -cry-.gif

Det räcker så bra med att du berättar att du hittat nån liten gobit laugh.gif
Maggan H
Oj, idag fick jag kuvertet! tummenupp.gif Höll inte på att hitta tråden, nr 2 och 3 på listan har inte skrivit så jag trodde inte att det var på g redan! yahoo.gif

Desto roligare, stod på huvet i den så jag har nog frö lite här o var.... fear.gif Ja titta där hittade jag ett i ögonbrynet! w00t.gif Och det kittlar lite i öronen, undrar vad det beror på?? sick.gif Många sorter var samma som förra rundan(som tur var!) men ändå hittade jag tre nya.... yes.gif

Ja, nu har jag kikat färdigt och packat om kuvertet, se upp Lina, nu är det på gång, postar i morgon bitti! biggrin.gif

blomma.gif till Margith som haft största jobbet med detta!
Lina och Olav
Oj vad snabbt det går! Jag är ledig imorgon så det blir helt perfekt att dyka ner i fröernas värld då!
Crazy4Flowers
Oj vad snabba ni är, måste packa lite frön då. Det brukar alltid finnas MÅSTE ha frön. Detta är så skoj. Tack Margith för att du håller i detta, skickar en varm o mjuk kram till dig. smiley_small_hug.gif
Margith
CITAT (Crazy4Flowers @ 09-03-2011, 09:16) *
Oj vad snabba ni är, måste packa lite frön då. Det brukar alltid finnas MÅSTE ha frön. Detta är så skoj. Tack Margith för att du håller i detta, skickar en varm o mjuk kram till dig. smiley_small_hug.gif

Tack C4F laugh.gif
Lina och Olav
Oj vad mycket fröer det fanns nu. Visserligen kände jag igen en del från tidigare varv men fick ändå hålla fingrarna i styr för att inte samla på mig för mycket. Fast egentligen har jag passerat gränsen för länge sedan... Misstänker att huset kommer vara överfullt av små plantor i april och till sommmaren kommer det vara kaos i rabatten eftersom jag vill ha allt. Jaja så är det!!! crazy.gif

Fröpaketet kommer vara hos Crazy4Flowers på måndag.

Detta var ju sista varvet för i år och jag instämmer med er andra: Tack Margith!! Och tack alla andra som har delat med sig fröer och gör dom här kedjorna möjliga! smiley_small_hug.gif
Crazy4Flowers
Nu är det ca 40 frökuvert i nästa som borde få imorgon är maht.
Solstorm
Jag har fått kuvertet denna veckan. Tyvärr så är jag utan bil idag och kommer inte åt att posta kuvertet idag. Näste man borde få den dyrbara posten på måndag i alla fall.

Eländes segt att både läsa och skriva sedan forumet gjordes om. Har lagt ner att läsa och följa trådar, det är ångestframkallande segt. Varför är det bara så segt i detta forumet och aldrig i några andra forum? Nu gnäller jag och beklagar mig i fel tråd, jag vet, men det är alldeles för segt för att leta upp en passande tråd.
Eva zon 1-2
Jag har inte fått fröerna ännu. Hoppas att de kommer idag.
Eva zon 1-2
Idag kom kuvertet. Jag hittade lite jag ville ha, så nu har jag bytt och postat brevet igen. Rebecca kan göra sig beredd.

Tack Margit för att du håller i detta och tack till alla som bidragit med frön. blomma.gif Hoppas att det blir nya kedjor till nästa säsong. thanks.gif
Rebecca
Fattade inte först att jag ens var med på den här kedjan, blev så förvånad när kuvertet trillade ner och det var fullt med blomfrön! Tänkte ju inte på att jag anmält mig till denna kedjan också, bara grönsakskedjan som nu är inne på varv två. Rolig överraskning! Haft fullt upp med annat i helgen så först idag kunde jag ta itu med kuvertet som kom i fredags. Läggs på posten i morgon bitti! Nu är det bara lislena kvar ock sen tillbaks till Margith...

...på tal om Margith - stort tack till dig som ordnar det här! Så himla roligt! laugh.gif
lislena
Jag fick fröerna igår. Nu ska jag gå igenom dem. Sen skickar jag till dig Margith på fredag. Det har varit roligt att vara med på frökedjan. Du har gjort ett jättebra jobb med att ha fixat det här. thanks.gif
Margith
Hej!
Idag låg kuvertet i min brevlåda.
Jag har tagit en liten snabbkik och konstaterat att det finns en och annan påse som får stanna hos mig yes.gif
I år har det varit mycket strul med frökedjorna. Jättesynd, jag tror att många av oss känner att det här inte är riktigt roligt längre.

Men mycket tack och en stor smiley_small_hug.gif till er alla som hjälpt till att få det här kuvertet "i mål" och bidragit till innehållet.

Ni som har varit med och tyckte att det här var så roligt att vi ska göra om det till hösten, kan ni inte fundera lite på vad vi ska göra för att få kedjorna att flyta? Många idéer har redan kommit upp i trådarna, men jag tänkte att vi kanske kan göra en egen tråd om det framåt hösten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon