Full version: Ampelkaktus
Maggan H
Söker en häng/ampelkaktus både namn och om någon har en stickling att sälja eller som vet var den kan finnas att köpa. Lite svårt att se på fotot, kan det vara Selenicereus testudo?[attachment=58475:20110204...tus_2003.jpg]
Platinum
Lite svårt att se vad det är på bilden, men det som poppar upp i mitt huvud är ormkaktus.

Bildgoogla på ormkaktus eller Disocactus flagelliformis så kanske du kan se om det finns likheter med den du har på bild.
kenny2
jeg vil anbefale deg aprocactus malisonii. Jeg har selv to eksemplarer, som blomstrer med store, rosa blomster nå på våren. Denne ormkaktusen er utmerket som ampelplante, og blomstene er ganske store, ca 10 cm i diameter. Jeg kjøpte mine i tyskland i en blomsterbutikk der... så vet ikke hvor du kan få kjøpt de- men jeg vet at noen engelske nettbutikker selger de smile.gif Legger ved noen bilder så du ser hvordan blomstene og kaktusene ser ut. De liker mye sol, og trenger mye vann og gjødsles ved hver 3dje vanning smile.gif[attachment=76011:rottehalekaktus.jpg]

[attachment=76012:aporocactusblomst2.jpg]

[attachment=76013:aporocactusblomst4.jpg]
vanjalarsa
jag tror att det är en Mistelkaktus. Googla och kolla!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon