Full version: Gökunge i sådden
Maggan H
Bland mina Aklejor Orange & Lemmons har denna gökunge ploppat upp. Förslag någon vad det är? Absolut ingen akleja i alla fall! Liknar inget annat heller som jag har sått så den har nog åkt snålskjuts med såpåsen. Lite lätt luden är den.
[attachment=58476:P3020004.JPG]
hattstugan
Blomstertobak???
Misty
Petunia?
Peztis
Ringblomma?
Anki V
Jag tror att det är ett mycket vanligt ogräs…… g.gif

Om det är den jag tänker på så rensar jag bort massor varje vår ur mina pallkragar. Jag har inte en aning om vad det heter men det blir liksom täta rosetter med en massa blad.

Har du plats så spar den. Det skulle ju kunna vara något kul också yes.gif

/Anki
Garden bliss
Petunia gissar jag.
TindraT
Även jag tycker det ser ut som Petunia. Vore kul att få veta, hoppas du spar den.
/TindraT
Maggan H
Ja, jag ska spara den för nyfiken är jag ju.... Tack för era förslag, återkommer när den vuxet till sig.
Är det Groblad du tänker på Anki tror jag inte det är det, har inte riktigt rätt kriterier vad gäller färg och hårighet. Eller kanske den är så jäklig att den färgar håret, så liten den är?? biggrin.gif
Platinum
Men den där ser ju precis ut som Dito verdes bus från förra året medan den bara hade hjärtblad, Azurriddarsporre var det. g.gif
Anki V
CITAT (Maggan H @ 03-03-2011, 07:49) *
Ja, jag ska spara den för nyfiken är jag ju.... Tack för era förslag, återkommer när den vuxet till sig.
Är det Groblad du tänker på Anki tror jag inte det är det, har inte riktigt rätt kriterier vad gäller färg och hårighet. Eller kanske den är så jäklig att den färgar håret, så liten den är?? biggrin.gif

Nä, det är inte groblad jag tänker på......Jag tror att det är ett ettårigt ogräs för det är ganska lätt att dra upp även om det har blivit en ordentlig tuva.

Den jag menar är lite luden.

/A
Maggan H
Det är i alla fall ingen björk.... (Dom spökade i mina sådder för några år sedan) biggrin.gif

Har nu letat efter krukan med Jättevallmon Royal Wedding som jag enl notering och minne sådde 1 mars men hittar den inte. Kan finnas en risk att jag har dubbelsått dem i aklejkrukan; kan gökungen vara en Royal Wedding?
oakpine
Njae, jättevallmo är det inte, de har smalare hjärtblad.

Sådde Royal Wedding en gång i tiden, den är jättefin. Hoppas du hittar den såkrukan! Och håller tummarna för att gökungen också blir något vackert... smile.gif
abbbe
Det första jag tänkte på var faktiskt också Petunia. Men jag är inte säker förstås.
Crazy4Flowers
Ska kika på mina bilder, har en bytta med Royal Wedding framför mig, men den har kommit längre, nästa bladpar som kommer borde vara lite taggiga. Det är inte omöjligt att det är den!!

Kika här Sådd Längst ned pekar du på Övriga 1 från 5/2 och framåt det är dom som är närmast dig på bilderna.
Ha Browsern maximerad då fungerar bilderna bäst.
Crazy4Flowers
Hur går det Maggan? Är det Vallmon?
Maggan H
Ingen aning ff vad det är, två nya likadana blad har kommit....
Crazy4Flowers
Har du kikat på min sida? Ser dom likadana ut?
Maggan H
CITAT (Crazy4Flowers @ 14-03-2011, 23:01) *
Har du kikat på min sida? Ser dom likadana ut?

Oj, såg inte ditt förra inlägg förrän nu! Jättefin sida! tummenupp.gif Men ingen vallmo är det i jämförelse med dina sådder. Så frågan är ff helt öppen...
Rosmarin
Jag tycker att det liknar en Förgätmigej - Myosotis.

[attachment=58883:s.jpg]
Maggan H
Ja, likheter finns faktiskt. Vi får väl avvakta och se! Tack för era förslag och ansträngningar! tummenupp.gif
Maggan H
Nix, liknar inget av förslagen! Växer på bra, de nya bladen ser precis likadana ut som de övriga, bara aningen större. Ska ta ett foto när jag kommer ihåg att ta kameran med ut!
Maggan H
Uppdatering:

[attachment=59246:P3280010.JPG]

Någon som kan identifiera den nu? Jag har ingen aning. Liknar inte Petunia och inte något ogräs heller....
Mollis
Hej, en vild gissning, kan det vara en ljusbladig revsuga?
Maggan H
Nej, ingen Revsuga, denna är mycket större. Bara växer o växer och jag vet ff inte vad det är!
[attachment=59934:P4190002.JPG]
Rihane
Röd solhatt kanske?
merlin68
CITAT (Rosmarin @ 15-03-2011, 12:56) *
Jag tycker att det liknar en Förgätmigej - Myosotis.

[attachment=58883:s.jpg]

Japp, ser ut som en liten förgätmigej-planta yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon