Full version: Vildvin
malcolm
Jag skulle vilja bli av med mitt vilvin men vet inte hur jag skall gå tillväga, rotsystemet är till största delen under öländsk sandsten som skulle vara ett hästjobb att lyfta på för att komma åt rötterna och det skulle inte bli snyggt när stenarna skall tillbaka heller.
Iren
Jag har inte testat på vildvin men jag har mycket alm som jag har fått såga ner så långt som möjligt och på stubbytan har jag penslat på Round up. Det har varit effektivt och man kan ju göra det fler gånger om man ser den skjuter fart.
malcolm
Har haft samma tankegångar, såga ner så nära marken som möjligt och sedan använda Round Up, vet att det är giftigt men vad gör man...
Iren
CITAT (malcolm @ 03-03-2011, 09:20) *
Har haft samma tankegångar, såga ner så nära marken som möjligt och sedan använda Round Up, vet att det är giftigt men vad gör man...

Precis, sen kan man ju ändå kontrollera mängden på ett annat sätt än om man sprayar i alla fall...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon