anki/ronninge
03-03-2011, 12:34
[attachment=58494:mossa_o_...eference.png]
jag har en moss(ig) baksida av huset, som jag inte har engagerat mig i.
Den kan ju bli trevligare om jag slutar bry mig om att bekämpa mossan. Nu ska jag finna lite blomster som trivs i den.
vad tror ni om iden?

och vad tror ni kan trivas i mossan?
ingrids
03-03-2011, 13:08
Gillar mossa

. Ormbunkar i mossaär ju en klassiker, har kommit nya sorter på senaste åren med färgade blad. Vintergröna (finns i flera blomfärger och brokbladig) och konvaljer minns jag bland sten och mossa hemma på landet.
Alexander-VG-zon3
03-03-2011, 13:26
tätört, sileshår, sarracenia purpurea skulle nog kunna trivas där.
kalmus, fuktälskande gräs, vattenmynta, bäckveronika, kransveronika, älggräs, smörboll, penningsblad, ligularia - några till som kanske kan funka.
Oj, vad fint du kommer att få det på din mossiga baksida! Nu har jag inga förslag på växtlighet, men ska du inte komma på middagen iår och underhålla mig? Vem ska då vara mitt lexikon?
/Åsa
anki/ronninge
03-03-2011, 16:40
ja du, har velat fram och tillbaka om mässan!...ibland känns den så tjatig! har inte ens tagit reda på när den är???

nästa helg????
CITAT (Gåsis @ 03-03-2011, 16:35)

Oj, vad fint du kommer att få det på din mossiga baksida! Nu har jag inga förslag på växtlighet, men ska du inte komma på middagen iår och underhålla mig? Vem ska då vara mitt lexikon?
/Åsa
Du kan väl strunta i mässan om du vill och bara gå ut och äta med oss. Den är 24-27 tror jag visst. Iaf är mina tågbiljetter tills då...
/Åsa
anki/ronninge
03-03-2011, 16:59
det kanske jag gör *S , det tål att tänka på

när ska ni ut?
CITAT (Gåsis @ 03-03-2011, 16:53)

Du kan väl strunta i mässan om du vill och bara gå ut och äta med oss. Den är 24-27 tror jag visst. Iaf är mina tågbiljetter tills då...
/Åsa