sjöbäcken
Hej!
Jag har i "änden" av min trädgård en stenmur som ligger i högre nivå än gräsmattan som går fram till den. Den har alltså en "sockel" undertill av sandig jord. Den sockeln vill jag dölja med något marktäckande. Så hjälp mig och kom med förslag! Sockeln har en liten lutning+ att jag kommer fylla på med jord lite till. Framför stenmuren kommer en rabatt anläggas med diverse växter. Läget är soligt och marken från början sandblandad.
Är inte jätteförtjust i sedum utan gillar egentligen frodig grönska mera, men förstår att det kan bli svårt just här. Omvänd mig gärna till sedumälskare! naughty.gif
Platinum
Revsuga kanske - rotslår sig lätt, sprider sig fort, lätt att gallra och har söta blommor. Finns även som rödbladig variant.
Iren
CITAT (Platinum @ 03-03-2011, 17:25) *
Revsuga kanske - rotslår sig lätt, sprider sig fort, lätt att gallra och har söta blommor. Finns även som rödbladig variant.

Den är fin och finns även som brokbladig, är fin utan att blomma och ger bladvariation. Kryptimjan, olika varianter, är också fin och blommar vackert, torktålig och sprider sig fort.
Alexander-VG-zon3
timjan är ett bra tips, tror den skulle trivas bra där. och det finns många olika arter.

andra oregano, nävor, iberis, silverarv, praktstenört, aubrietia, campanula, trift, mossflox, solvända.
smuleborg
Flocknäva. Blomma och bladverk har olika form och färg. Googla. Eller timjan.
zaaritha
låg solvända!
Nävor!
Sedum.
kerstin z5-6
beror ju på jod o läge
Saxifraga,vinca minor,sandmalört gillar jag förutom redan nämnda
töre
Myskmadran har spridit sig fantastiskt under rosenbuskarna.
merlin68
Vinterkyndel är vacker torktålig och en bra kryddväxt:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon