Krokodilen
03-03-2011, 21:25
Var i Stockholmstrakten finns många sorter pelargoner eller fuchsia att välja på? Köper gärna sticklingar.
Jag vill ha fler pelargoner och fuchsior, och inte bara dom som finns i vilken Plantagenbutik som helst. Har tittat runt på rockdala.com och blir alldeles ha-galen. Men skulle hellre vilja handla i butik. Men var hittar jag dom?
Gärna minipelargoner. Och fuchsior i annorlunda färger vill jag ha.
Åsa, mälardalen zon 2
03-03-2011, 21:58
Weibulls på sveavägen brukar sälja en hel del pelargon och fuchsiasticklingar.
+Om man ska på trädgårdsmässan i Älvsjö så brukar ju alltid Rockdala vara där med massor av sticklingar till salu.
Ålgryte
03-03-2011, 22:17
ERAgarden på Ekerö har premiäröppet på söndag med försäljning av pelargonsticklingar!
Jag som bor i Skåne hoppades att de också skulle vara på trädgårdsmässan, men de svarade att det är för långt bort...
Om du vill köpa av privatpersoner så såg jag att det var en på Tradera som sålde massor av sticklingar, bor i Märsta och man kan hämta hos denna säljare om man inte vill ha dem skickade.
Krokodilen
04-03-2011, 23:45
Tack för tips!
pelargonfreak
05-03-2011, 08:55
Pelargoner finns väldigt bra handelsträdgårdar i Tungelsta Sune trygg handelsträdgård min favorit massor med udda sorter sen har vi Lida handelsträdgård, karlsson har lite grann.
Åk till Tungelsta bättre ställe finns inte.
Lycka till
malcolm
05-03-2011, 09:14
Zetas utmed gamla södertäljevägen kanske, inte långt ifrån IKEA-
ilPadrino
08-03-2011, 12:35
Tant Gredelin ute på Värmdö brukar ha en massa kul sorter, mysigt ställe med schysst o kunnig personal också!
Ösmo plantshop hade lite grann, inte billigt men det fanns. Sedan har jag sett att Brunnsvikens trädgårdar hade MASSOR! Och i fint skick!
Tänkte också på det, Kistamässan nu i helgen.
Nästa helg har Willab Garden i Bromma en liten mässa och där säger de att de ska sälja pelargoner i alla fall.
Och helgen efter det är det Älvsjö-mässan...
Det är mycket nu!
Krokodilen
24-03-2011, 14:03
Kan tala om att jag startade mitt samlande på Weibulls på Sveavägen. Gick ut lågt med en dvärgpelargon, en pelargon med häftig blomfärg och ett par fuchsiasticklingar. Klarar jag dem blir det nog fler senare. Tungelsta nästa! (Vi bor bara ett par mil därifrån.)
MissLeia
24-03-2011, 14:21
Jag bor i Tungelsta i ett litet radhusområde med miniatyrtomt. Kan konstatera att det inte är hälsosamt att bo här med alla dessa handelsträdgårdar i krokarna. Kostsamt samt en urspårad tomt!
Tänkte också tipsa om att du ska pallra dig hit, nu har jag dock inte varit på någon barnvagsräd än och kollat hur det ligger till med utbudet.
Men det är ju ett himmelrike att vara ute och traska här, dock ledsamt att växthus efter växthus klappar igen. Så jag hoppas att fler hittar hit så att de blir kvar.
Det finns lite på Ulriksdal också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.