CITAT (Najsan @ 08-03-2011, 16:32)

Men Gunilla T, jisses vad vackert!!
Du har verkligen lyckats få till den där finstämda balansen av välskött och naturligt! Det är inte så många som lyckas få till en skogstomt så den känns så ombonad och verkligen en del av trädgården. Jag är också mycket förtjust i sten och mossa och något liknande skulle passa perfekt på min tomt....
Är det mycket dyrt med torvblock eller kan man få till det med en mindre peng?? Här travar jag mest sten, men det är ju så tungt!!

Tack du! Vet faktiskt inte vad torvblock kostar i affärerna men inte är det billigt! Jag är medlem i STA Trädgårdsamatörerna och i en del kretsar har vi s.k. förråd där vi kan köpa t.ex. torvblock och torvbalar till hyfsade priser.
Jag använder mycket sten också men det är tungarbetat. Har enormt mycket sten i marken som jag tar tillvara förstås. Ju större stenar desto snyggare resultat - små stenar blir rätt plottrigt men att hantera sten har ju sina begränsningar.
Man kan ju göra mycket av en stenig skogstomt bara man är beredd att göra en stor arbetsinsats med grunderna - där går det inte att fuska. Har gjort mossplanteringar också som inte kostade mycket.
Du är välkommen på besök!
http://www.besokstradgardar.se/