Nina K
Häromdagen var jag på min lokala plantskola och skulle köpa Hasselfors P-jord för att omskola mina plantor. Givetvis var den slut och jag frågade vilka andra planteringsjordar de hade. När hon fick veta att jag skulle ha det till omskolning blev hon helt förskräckt och sade att planteringsjordar är för välgödslade för det och att jag absolut skulle köpa blomjord i stället. Det var liksom inget snack om saken, jag FICK inte köpa något annat :-) Och det var inte det att det inte fanns, och att hon körde ett försäljningsknep för jag hade tjuvkikat och sett att det fanns ett antal olika planteringsjordar.

Jag lydde förstås och det kommer nog att fungera fint. Tilläggsgödning behövs ju ändå rätt snart oavsett jord. Men jag undrar vad ni har för tankar om saken. Som jag förstått är P-jord näst intill standard för omskolning?
kerstin z5-6
Hm...vad jag vet är p jord mindre gödslad än blomjord, blomjord är dyrare dock oftast..
Spelar ingen roll vilken du tar efter 2-3 v måste du göda med halv dos krukväxtnäring vilken jord du än valt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon