Hej!
som ovan antyder har jag precis köpt frön av dessa två arter har 8 Japanska lönn mix frön och 8 Wisteria Frön
(Bolusanthus Speciosa)=Wisteria (Acer Palmatum)=Japansk lönn
Jag har gjort som stegen säger och jag har sått Wisteria fröerna under jorden 5mm ner och hoppas att det går bra! Jag bor i Kalmar tror det är zon 2 eller 1 här =).
Problemen är följande
Jag har dåliga och ytterst odetaljerade instruktioner på Wisteria och jag gör mitt bästa så gott det går!
Jag vet inte hur jag får tag på Torv,Vermikulit,Perilit och sand. Jag vet inte heller vad Sand innebär? Är det havssand? Kattsand? Flodsand? etc?..
Hur effektivt är det att stratifiera 60 dagar i Rummet och sedan i Kylskåpet? Det står att det ska öka grobarheten men hur effektfullt är det egentligen?
jag har lagt mina wisteria frön i en blandning av vanlig jord med leca kulor och lite havsstenar och de har det fuktigt och bra men jag vet inte heller om detta är rätt gjort? Dom får iallafall så mycket sol värme och fukt som möjligt och jag kämpar med dom och hoppas det ger resultat imorgon för dessa ska gro ganska snabbt =)
Skulle vara glad för ALLA tips och råd särskilt snabbt och är det några frågor så bara säg till!
Mvh
Swerickard