Millu
Är det dax att börja förodla tomaterna nu eller bör man vänta lite till?
Tiny Tim är sorten jag ska satsa på. smile.gif
rosita
Det beror lite på i vilken zon du odlar. Jag odlar i zon 1 och har redan plantor som är 1 dm höga och de står i ett vinterbonat växthus. Man brukar säga att man kan så dem ca 8 veckor innan de ska planteras ute.

Just tomater är inte så kinkiga, om de skulle bli långa och rangliga kan man plantera om dem djupt
eftersom de får nya rötter på den del som kommer under jord.
officinalis
Jag odlar för det mesta ganska tidiga tomater i zon 3. Brukar starta om sådär 1-2 veckor ungefär.
Laura
Jag bor i norra Zon 1 och sådde mina tomater 15/2, 24/2 och 5/3, men jag har iofs en frostvakt installerad i mitt kallväxthuset i år för att slippa springa 500m fram och tillbaka med 20 växter biggrin.gif
Iren
Ja nu har jag satt mina tomater, ser det börjar röra på sig redan. Dom kommer ju igång så fort så det är svårt sista veckorna innan man kan flytta in i växthuset. där ska ju ca 40 chilisar bo dessutom,

I år har jag nästan helt nya tomatsorter, kände jag behövde förnya mig... Det blev några ryska sorter o många "mörka" får se vad det blir av det...

Testar även 4 olika bifftomater, Cementnik, Cherny Slon, Sunray Gold och Cherokee Purple. Har någon testat dom??? Vore kul med åsikt om dom thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon