|
Margith
05-03-2011, 15:24
Nu ligger kuvertet i brevlådan igen. Följande är med i kedja 2: 1. Ewa och Janne 2. Vero 3. Blomkronan 4. irdalen 5. tant Gröön 6. ingrid fuxwall 7. Rebecca 8. trientalis 9. biodynamisk 10. Margith Mest sannolikt är kuvertet hos Ewa och Janne på tisdag. Jag hoppas att ni alla hittar nåt roligt i kuvertet  (Redigerat inlägg eftersom jag varken kan räkna eller stava  )
ingrid fuxwall
05-03-2011, 19:56
Då lutar jag mig tillbaka - tror det dröjer ett bra tag innan kuvertet kommer hit
Vad spännande! Jag lutar mig bara lite och hoppas det dyker upp snart....
Åh, hur fungerar det här?
Margith
06-03-2011, 13:50
CITAT (Thilda @ 06-03-2011, 12:27)  Åh, hur fungerar det här?  Det fungerar så här: Jag skickar ett kuvert med 20 fröpåsar till nr 1 på listan. Nr 1 plockar ut de fröpåsar han/hon vill behålla, lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar och skickar kuvertet till nr 2 på listan. När kuvertet är tillbaka hos mig gör jag nya adresslistor, blandar om kvarvarande fröpåsar och skickar iväg det på varv 2. Att det ska bli mer än 1 varv förutsätter att ni lägger in fler fröpåsar än ni plockar ut. 3 varv brukar de här frökedjorna hinna gå varje år, sen har det tagit så lång tid att jag sätter stopp (för i år). Nu har varv 2 precis börjat, vill du vara med? PM:a mig namn och adress så kommer du med på varv 3, om det blir ett sådant. Annars måste du vänta till nästa år... för visst gör vi väl om det nästa år?
ingrid fuxwall
06-03-2011, 13:53
CITAT (Margith @ 06-03-2011, 13:50)  för visst gör vi väl om det nästa år? Självklart!
Jättegärna
biodynamisk
06-03-2011, 19:02
JAAA!!! Detta är ju förbannat roligt...
Fröken Knuff
06-03-2011, 20:39
Alla gånger! Nu när jag upptäckt dessa frökedjor kan ingen hålla mig borta!
CITAT (Margith @ 06-03-2011, 13:50)  Det fungerar så här: Jag skickar ett kuvert med 20 fröpåsar till nr 1 på listan. Nr 1 plockar ut de fröpåsar han/hon vill behålla, lägger tillbaka minst lika många egna fröpåsar och skickar kuvertet till nr 2 på listan. När kuvertet är tillbaka hos mig gör jag nya adresslistor, blandar om kvarvarande fröpåsar och skickar iväg det på varv 2. Att det ska bli mer än 1 varv förutsätter att ni lägger in fler fröpåsar än ni plockar ut. 3 varv brukar de här frökedjorna hinna gå varje år, sen har det tagit så lång tid att jag sätter stopp (för i år).
Nu har varv 2 precis börjat, vill du vara med? PM:a mig namn och adress så kommer du med på varv 3, om det blir ett sådant. Annars måste du vänta till nästa år... för visst gör vi väl om det nästa år? Jag har varit nyfiken på det här men inte fattat riktigt hur det fungerade. Är det köpepåsar eller är det fröer man samlat själv?
Margith
07-03-2011, 10:01
Både och, eller vilket som. Enda kravet är att fröerna inte får vara äldre än 1 år. Klart att du ska vara med! Det är väl inget att fundera på? Det enda du riskerar är 2 frimärken. Finns det inget i kuvertet som du vill ha, skickar du det bara vidare till nästa. Jag kan lova dig att det överskott du har av fröer finns det en tacksam mottagare till
blomkronan
08-03-2011, 20:45
Lina och Olav
09-03-2011, 07:54
*Skvaller*Skvaller* Ryktet säger att frökuvertet har hittat fram till "Ewa och Janne"...
Med risk för att låta tjatig... Hur har det gått med våra fröer?? Är dom ute på resa eller
Ewa och Janne
11-03-2011, 21:01
Dom är skickade härifrån i onsdags.
Spännande! Tack för snabbt svar och trevlig helg!
???? Är det bara jag som längtar efter ett skojigt brev????
tantGröön
19-03-2011, 08:26
Ehrm, hur går det här? *otålig*
blomkronan
19-03-2011, 09:02
Vero..... hoho, du måste släppa taget om kuväret nu
CITAT (tantGröön @ 19-03-2011, 08:26)  Ehrm, hur går det här? *otålig* Märktes det  Skönt jag inte är ensam verkar det som...
blomkronan
21-03-2011, 21:08
Nu börjar jag bli orolig... har kuvertet kommit bort???
Vero har du kuvertet??
CITAT (blomkronan @ 21-03-2011, 21:08)  Nu börjar jag bli orolig... har kuvertet kommit bort???
Vero har du kuvertet??
biodynamisk
27-03-2011, 09:27
Är det ngn som har koll på kuvertet? Detta börjar bli lite väl försenat
blomkronan
27-03-2011, 11:17
Jag har inte fått kuvertet än...
och jag har inte fått det än....
blomkronan
28-03-2011, 12:29
CITAT (irdalen @ 27-03-2011, 18:41)  och jag har inte fått det än.... Nä det kanske inte är så konstigt... jag ligger före dig på listan 1. Ewa och Janne 2. Vero 3. Blomkronan 4. irdalen 5. tant Gröön 6. ingrid fuxwall 7. Rebecca 8. trientalis 9. biodynamisk 10. Margith Är det någon som känner Vero? och kan kolla varför h*n inte hör av sig i tråden? Bara så vi får veta om kuväret har kommit bort på posten eller ej...
CITAT (blomkronan @ 28-03-2011, 13:29)  Nä det kanske inte är så konstigt... jag ligger före dig på listan 1. Ewa och Janne 2. Vero 3. Blomkronan 4. irdalen 5. tant Gröön 6. ingrid fuxwall 7. Rebecca 8. trientalis 9. biodynamisk 10. Margith Är det någon som känner Vero? och kan kolla varför h*n inte hör av sig i tråden? Bara så vi får veta om kuväret har kommit bort på posten eller ej... Ja ha tack! Jag vet att du gör det  Men ville vara övertydlig då det finns funderingar runt vad som hänt... Har skrivit ett PM till Vero, som jag inte känner. Det vore ju bra, som du skriver, om någon kan kolla vad som hänt om man känner henne mer privat.
Margith
29-03-2011, 20:46
Kuvertet är på G, så håll ut
blomkronan
29-03-2011, 23:42
CITAT (Margith @ 29-03-2011, 21:46)  Kuvertet är på G, så håll ut  Nice
blomkronan
05-04-2011, 18:49
JA, då var vi igång igen... idag kom kuväret  packar och skickar vidare i morgon
Jisses... det har alltså tagit kuvertet en månad att komma till nr 3 i listan...
Oj...
CITAT (blomkronan @ 05-04-2011, 19:49)  JA, då var vi igång igen... idag kom kuväret  packar och skickar vidare i morgon  Ja det tackar vi för! Inte en dag för tidigt.... Hälsar Irene
blomkronan
07-04-2011, 07:45
Man ska inte "lova" innan man är klar!!! hjälpte sonen med en skoluppgift som skulle vara inlämnad i dag. SORRY. jag hade ju inte förberätt fröna  det skulle jag ju ha gjort jag har ju haft tid på mig!
CITAT (blomkronan @ 07-04-2011, 08:45)  Man ska inte "lova" innan man är klar!!! hjälpte sonen med en skoluppgift som skulle vara inlämnad i dag. SORRY. jag hade ju inte förberätt fröna  det skulle jag ju ha gjort jag har ju haft tid på mig! Ja men det är ju sånt som händer - ingen fara då hinner jag ladda inför ankomsten
blomkronan
07-04-2011, 21:43
Jag fick så dåligt samvete  att jag inte hann göra klart fröna... så jag tog med mig dom till jobbet  mellan kunderna packa jag frön och fixa till ett kuvärr och tog svängen förbi lådan med sista minuten tömning  Så sköter sig posten så har du den i morgon Iren KRAM på er allihopa det här är sååå kul, jag hitta några jag "sakna" Ha nu en trevlig och skön helg det ska jag ha... ledig och solen ska komma
Men så kul! Det var bussigt av dig! Då har jag något roligt att titta i brevlådan om. Trevlig helg!!!
biodynamisk
08-04-2011, 08:15
Skönt o höra att det är på g
Hej igen! Ja nu ligger det på posten igen efter att jag tittat. Borde vara hos dig, tant Gröön, på måndag!
Trevllg helg!
tantGröön
12-04-2011, 13:04
Brevet kom till mig igår och postades vidare idag.
ingrid fuxwall
17-04-2011, 20:16
Hit kom ett paket i onsdag och samma dag gick det vidare till nästa namn i listan - kom det fram?
trientalis
21-04-2011, 18:14
Jag väntar ivrigt,men har inte fått det än. Hade hoppats på det som en påskpresent, men det blir fortsatt väntan.
Lena
trientalis
26-04-2011, 19:11
Jag fick Kuvertet idag. Postar det imorgon, så biodynamisk, du bör få det på torsdag. Hälsningar Lena
Margith
13-05-2011, 12:53
Idag har jag fått kuvertet. Nu har jag fått tillbaka alla 3 kuvertet, men jag är lite bekymrad, jag tycker att det är för sent för ett varv till. Det finns några nya som inte har varit med förr, som gärna vill vara med på ett varv till. Vad tycker ni? Ska vi köra ett varv till?
Lina och Olav
13-05-2011, 14:48
Det är ju så kul med frökedjorna! Är gärna med på ett varv till men det är absolut inte nödvändigt med tanke på hur mycket sådder jag har... Ska iväg på semester lite också så det kanske inte är en jättegod idé att jag är med. Möjligen om jag hamnar rätt i listan så jag inte försenar för någon.
Hälsn. Lina - något luddig i hjärnan idag
Margith, du sitter ju på svaren... är det något som funkar för återsådd, senare sådd, höstsådd eller där fröna troligen klarar av att vänta till nästa år?
Jag är inte så kräsen och är barnsligt förstjust i dessa julklapsutdelningar! Blir det ett varv till så är jag mer än gärna med.
MEN!!!! FÖRUTSÄTTNINGEN FÖR ETT VARV TRE ÄR ATT DE SOM SÄGER SIG VILJA VARA MED VERKLIGEN INTE DRAR UT PÅ DET! Vi vet alla att posten inte alltid sköter sin del av avtalet, därmed bör vi alla göra vårt yttersta och sköta vårt antagande och se till att den som är sist i kedjan inte behöver vänta till oktober...
jaaa!!! vill gärna vara med om det inte är för mycket besvär för dig Margith som ordnar allt... är jätte tacksam för detta roliga! Och håller med Peztis det är bra om man VERKLIGEN vil vara med..så att allt går smidigt.Trevlig helg alla!
ingrid fuxwall
14-05-2011, 18:45
Avstår då jag redan sått det jag ska ha, men är gärna med nästa år
Jag vill gärna vara med, kan ju om inte annat hamstra lite inför nästa vår... det är ju bara 7 mån tills man ska sätta igång med kronärtskockorna igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|