Margith
Nu ligger kuvertet i brevlådan igen.

Följande är med i kedja 3:

1. Barynia
2. lillja
3. Laura
4. Crazy4Flowers
5. DykUnderYtan
6. catski
7. EKLO
8. Epilobia
9. Fröken Knuff
10. Margith

Mest sannolikt är kuvertet hos Barynia på tisdag.

Jag hoppas att ni alla hittar nåt roligt i kuvertet yes.gif

Barynia
Åh, så spännande ! Har sått en del i dagarna, bl.a av de första fröerna från kedjans första varv. De senaste dagarna har det verkligen börjat kännas som vår, så nu spritter det i frösåddstarmen ! yahoo.gif
catski
Vad kul att den är igång igen tummenupp.gif
Är så nyfiken vart kuvertet håller hus nu?
Laura
...jag med. här är de inte i alla fall... unsure.gif
Barynia
Kuvertet är på väg till Lillja. Jag la det på postlådan i torsdags kväll, tyvärr efter tömningsdags. Men det bör väl landa hos Lillja på måndag.
Som förut; välfyllt och en bra blandning ! Hittade tre spännande påsar för egen del.
Crazy4Flowers
Hur går det?
Lillja
Fick ett välfyllt brev igår. Nu läggs det på lådan ikväll.
Alltid trevligt att få brev med det innehållet. Nu är det
bara att vänta på sol o värme. yahoo.gif
Laura
biggrin.gif Ett tjockt brev fylld med ett antal spännande sorter landade i lådan igår... och kommer att ligga återigen i lådan innan posten hämtas idag, något tyngre biggrin.gif

Det är så roligt... redan har jag 14 tomatplantor (5 sorter tomater) som är någon vecka gammal, men ÄNDÅ tycker man att man behöver fler... giggle.gif Hur kan man motstå när det finns så många spännande sorter som t.ex. Snow White och Lemon Bay?? crazy.gif

Tack alla ni som delar med er av de mindre vanliga fröer!

thanks.gif

Jo, just det... jag lade även in några paket med blomfrö som jag har samlad från min rabatt: blå bolltistel, strandiris, kärleksört, gul daglilja och rabarbar (vilket inte är en blomma iofs men...)
Crazy4Flowers
Eftersom det är fredag så kommer det inte snabbare fram om det ligger på lådan idag då kan du ta det lugnt och skicka på söndag..... OHHHH så spännande o se vad som finns i nu. bravo.gif

Hoppas du lämnar något spännande och ovanlig sort åt mig :-)
Laura
CITAT (Crazy4Flowers @ 18-03-2011, 12:52) *
Eftersom det är fredag så kommer det inte snabbare fram om det ligger på lådan idag då kan du ta det lugnt och skicka på söndag..... OHHHH så spännande o se vad som finns i nu. bravo.gif

Hoppas du lämnar något spännande och ovanlig sort åt mig :-)

Den kom till posten på fredag ändå, finns det verkligen hämtning på lördagar och söndagar? Anyway, nu kommer det finnas i din brevlåda imorgon biggrin.gif

Självklart har jag inte plockat bort varenda sista spännande frö whistling.gif Nu kommer jag inte heller ihåg vad jag lade in i paketet... men troligtvis fanns det även spännande frö från mig, om inte annat några roliga snabba salladsmix.

Förresten, om jag var för snål med dessa frö (jag delade med mig ordentligt i den första omgång) och någon vill ha men de inte finns några kvar i kedjan, hör av er via PM då jag har nog rätt många kvar.

Är ni nyfikna på vilka som är med i mixen här finns en lista: http://www.suttons.co.uk/Shop/Speedy+Veg+S....htm?sku=184470

Crazy4Flowers
Nu är brevet på väg, har bytt kuvert, och gjort så det lätt ska gå att öppna och stänga igen, skickat med lite adressetiketter också. DykUnderYtan borde ha den imorgon.
Fröken Knuff
Crazy4Flowers, åå vad snällt! Tack så mycket för ditt besvär!

Hoppas du fick fina fröer! smiley_small_hug.gif
Crazy4Flowers
ALLA fröer är fina om man är en frönörd flirting.gif
catski
undrar om man ska stå vakt redan imorgon vid brevlådan? Jag är ledig imorgon från jobbet..
Är så nyfiken...det här är jätte kul smiley_small_hug.gif
Fröken Knuff
Nu är det spännande! Catski, har du fått kuvertet??
catski
sweatingbullets.gif nej, det kom inte idag... så var ju "tvungen" att så lite fler tomater som jag hade hemma.Hoppas det kommer imorgon.Är så dålig på att vänta! ska snabba mig på när jag får det och slänga kuvertet på lådan, tror det är fler som är lika otåliga som jag smile.gif
Fröken Knuff
Typiskt! Jo, det är otåligt här också.. DykUnderYtan?? rolleyes.gif
Fröken Knuff
Hur har det gått med kuvertet..??? Är det framme hos dig catski?
catski
Tjooooohhooooo!

Idag kom frökuvertet! kom precis hem har inte ens öppnat det, slängde ihop lite mat som står i tryckkokaren nu sen äta och sen ÖPPNA kuvertet.Ska försöka hinna lägga det på lådan imorgon.
Hej så länge..
catski
Stressad?! jag nä, inte ett dugg har t.o.m glömt att det är Torsdag! Går inte snabbare med posten om jag lägger den på lådan imorgon eller Lördag.Men jag tror jag lägger på den imorgon ändå.Hur som helst så ska frö kuvertet vara framme hos Eklo på Måndag.Har öppnat kuvertet nu och blev lite förvånad över att det var perenna blommor som INTE är grönsaker.Först tänkte jag kan man äta strandiris,var tvungen att googla på det men äta nää..hade nog märkt det om jag provodlat/ätit den naughty.gif Kanske någon vänlig som lagt ner dom som extra bonus...? för visst är det bara grönsaker/kryddor i denna "grönsakskedja" Jag hittade iallafall några påsar som jag är glad över tex. spenat som jag inte odlat förut.Jättekul tycker jag det här är!
Tack Margith som ordnar detta smiley_small_hug.gif
DykUnderYtan
Jo, jag såg också att det var några blomfröpåsar med. Blev lite förvirrad ett tag och lät dem åka vidare... biggrin.gif
Peztis
Hörrni! Laura skrev ju att hon lagt i några blommor också! biggrin.gif
Laura
Jo men precis... Förlåt om jag förvirrade er unsure.gif jag hade så många fröer som jag skördade i fjol crazy.gif så jag bara lade med dem som bonus just i fall någon skulle vilja ha blomma.gif
Fröken Knuff
Tjosan! Här gick man och undrade vad som hade hänt med kuvertet och så tada.. ligger det i min brevlåda! Välkommen fredagshälsning må jag säga! yaay.gif

Bra gjort av er som speedat upp kedjan! smiley_small_hug.gif
Jag ska följa i ert spår!
Margith
Idag kom kuvertet tillbaka till mig. Välfyllt!

De flesta av er vill vara med på ett varv till. Så fort de två andra kuverten också har kommit tillbaka, fixar jag nya adresslistor och nya kuvert.

Tack så länge till er allihop smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon