Full version: TV tips ikväll?
Överbölingen
Melodiköret är ju inte aktuellt längre. Konstgjord andning är inget för mig. Slöeri på TVavgiftspengar. Ute är ute och... de andra har ingen reell chans ändå.
malcolm
Jag skall se Dragons nest på 8:an kl 18.45 och därefter Morden i Midsomer på samma kanal.
Huggorm
Dokumentär om Jakarta på kunskapskanalen kl. 19.00. Annars är det ju först två avsnitt av Simpsons och sedan två avsnitt av Family Guy på sexan, det börjar också kl. 19.00 så nu blir det konflikt
sqrulan
Finns egentligen inget bra att se så det blir väl datorn och ett lyssnaröra på tv,n. Ser fram emot i morgon och Vasaloppet, har en vän som
åker och är duktig.
Eva i Skåne
CITAT (sqrulan @ 05-03-2011, 18:54) *
Finns egentligen inget bra att se så det blir väl datorn och ett lyssnaröra på tv,n.

Så blir det nog här också. Melodifestivalen vägrar jag se öht och här i sommarstugan har vi bara svt och fyran. Inget roligt där, men maken "måste" ha tvn på
skånepåg
Hehe tv-play och Voddler e ju bra saker för er laglydiga, en annan har ju 3000st filmer och serier och mer blir så snart en ny hårddisk kommer, för min ena 1 terra börjar bli full tongue.gif
Men ikväll går inte mycket på tv tyvärr =(
Eva i Skåne
Varför är lördagen den sämsta tv-kvällen? Borde det inte vara tvärtom?
Tikka
Många filmer finns här med när det inte är nåt bra på tv wink.gif
Vi började se första Matrix filmen i torsdags sen den andra igår o snart dax för den tredje biggrin.gif Kan se dom måånga gånger!
skånepåg
Hehe matrix e aldrig fel, men snart kommer en remake på Childs play och en ny Scream, och om några år efterlängtade Jurassic Park 4 <3
omk
CITAT (Tikka @ 05-03-2011, 19:50) *
Vi började se första Matrix filmen i torsdags sen den andra igår o snart dax för den tredje biggrin.gif Kan se dom måånga gånger!

Såhär gjorde vi, fast på bio :
2001 såg vi "Sagan om Ringen".
2002 såg vi "Sagan om Ringen" + "Sagan om de två tornen" på samma dag.
2003 såg vi "Sagan om Ringen" + "Sagan om de två tornen" + "Sagan om Konungens återkomst" på SAMMA DAG ! PUST !!

Jag tror aldrig jag ätit så mycket popcorn under ett o samma dygn !
Vi var helt vimmelkantiga när vi skulle åka hem ... Men KUL var det !!
Tikka
CITAT (omk @ 05-03-2011, 21:34) *
2003 såg vi "Sagan om Ringen" + "Sagan om de två tornen" + "Sagan om Konungens återkomst" på SAMMA DAG ! PUST !!

Tjena den va inte dålig va mätta o fyrkantiga ögon ni fått wink.gif biggrin.gif
Sånt är skoj med lite maraton film...kör det ibland med Bond filmerna hemma.

Skånepåg, Jurassic Park ser man fram emot men ser inte skräckfilm sad.gif
Huggorm
Det är en ny Mad Max på gång också, men med tanke på vilken varierande kvalitet det varit på de tidigare så vet jag inte om man skall ha så höga förväntningar
malcolm
Inspector Barnaby löste fallet ikväll igen, på 8:an och imorgon är det ett avsnitt till såvida det inte är samma som ikväll. De brukar även visas på TV8/play för den intresserade. Fö. gjordes det reklam för en ny trädgårdsserie som börjar den 20:e mars, tjugo av de vackraste trädgårdarna i Sverige skall visas upp och jag antar att detta program även kommer att finnas på play-kanalen.
Bee
Här blev det ingen tv alls. Lördag är faktiskt ingen bra tvkväll enligt mig. Istället har det varit (sista akten just nu) direktsändning av opera från Metropolitan på radions P2. Underbart skönt för öronen och kul småprat mellan akterna.
malcolm
CITAT (skånepåg @ 05-03-2011, 19:26) *
Hehe tv-play och Voddler e ju bra saker för er laglydiga, en annan har ju 3000st filmer och serier och mer blir så snart en ny hårddisk kommer, för min ena 1 terra börjar bli full tongue.gif
Men ikväll går inte mycket på tv tyvärr =(

Med Telia digital-TV via bredbandet har man tillgång till tusentals filmer och man behöver inte ens lätta från soffan för att hyra/se dem.
malcolm
Macahan går på TV4/guld just nu
skånepåg
CITAT (malcolm @ 05-03-2011, 22:13) *
Med Telia digital-TV via bredbandet har man tillgång till tusentals filmer och man behöver inte ens lätta från soffan för att hyra/se dem.

Jag behöver inte iheller lyfta mej från soffan för att se filmer, man kan styra allt med dator på tvn och nu med ipad som ska införskaffas kanske ipad3 för den kommer nog inte för snart så styr man allt i hemmet med en enda liten platta biggrin.gif
malcolm
Utvecklingen går mer och mer åt att man bara kommer att ha en enda styrenhet för all elektronik i hemmet och det mesta kommer att kunna skötas från mobiltelefonen. Vilken skillnad om man tänker på 70- 0ch 80-talets staplar av allehanda förstärkare, kasettdäck mm. Högsta stapeln var bäst. naughty.gif

När det gäller högtalare tycker jag dock att utvecklingen gått bakåt, gillade de stora lådorna med mjuk och mäktig bas sitället för dagens kompakta lådor som mera dunkar ut ljudet stötvis. Fysikens lagar säger att en högtalarlåda måste ha en viss volym för att låta riktigt bra och ännu har man inte riktigt lyckats lösa det problemet mha. elektronik. Minns mina Voigthorn på 80 l/st som även på låg volym kunde få rutorna att skallra. Har dem iofs. kvar men elementen (8" med dubbelkon) i dem är spräckta och det verkar omöjligt att få tag i nya.
Piccante
CITAT (malcolm @ 06-03-2011, 00:20) *
Utvecklingen går mer och mer åt att man bara kommer att ha en enda styrenhet för all elektronik i hemmet och det mesta kommer att kunna skötas från mobiltelefonen. Vilken skillnad om man tänker på 70- 0ch 80-talets staplar av allehanda förstärkare, kasettdäck mm. Högsta stapeln var bäst. naughty.gif

När det gäller högtalare tycker jag dock att utvecklingen gått bakåt, gillade de stora lådorna med mjuk och mäktig bas sitället för dagens kompakta lådor som mera dunkar ut ljudet stötvis. Fysikens lagar säger att en högtalarlåda måste ha en viss volym för att låta riktigt bra och ännu har man inte riktigt lyckats lösa det problemet mha. elektronik. Minns mina Voigthorn på 80 l/st som även på låg volym kunde få rutorna att skallra. Har dem iofs. kvar men elementen (8" med dubbelkon) i dem är spräckta och det verkar omöjligt att få tag i nya.

Jag känner mig plötsligt gammal då jag inser att jag minns den tiden då fjärrkontroll till tv var en dyr extrautrustning. fear.gif Nu behöver man snart inte lämna soffan för nåt.
malcolm
Jag kommer faktiskt ihåg min första fjärrkontroll och det var något alldeles extra, numera har jag tom fjärrkontroll till min bilstereo men har inte riktigt fattat vitsen med det då den sitter på en armlängds avstånd. Är kanske till för baksätespassagerarna...?
skånepåg
Man kan redan styra musik och annat med mobilen biggrin.gif
Och högtalare, mina e studio högtalare som e röstmatchade kostade 5000 för fram, billigaste saken men de funkar bra i en lägenhet och de gamla där bak biggrin.gif
skånepåg
CITAT (omk @ 05-03-2011, 21:34) *

Jag har extended utbrännt och de vanliga på dvd, extended e ju typ 13 timmar ohmy.gif Hehe man blir nästan trött efter sett de en dag biggrin.gif
Klint
Jag skulle gärna ha tips på var man lär sej mer om bra elektronik vi ska ju flytta och gubben har ett par sånadär stora högtalare finns det alternativ??

för övrigt tycker jag som har boxerpkt att lördagen är den i särklass sämsta tvdagen!
skånepåg
CITAT (Klint @ 06-03-2011, 06:36) *
Jag skulle gärna ha tips på var man lär sej mer om bra elektronik vi ska ju flytta och gubben har ett par sånadär stora högtalare finns det alternativ??

för övrigt tycker jag som har boxerpkt att lördagen är den i särklass sämsta tvdagen!

Det finns mycket att välja, ta en titt i närmsta Ljud och bild affär.
Idag räcker ett par riktigt bra stativ högtalare runt om och en bra center sen finns det subbbasar för alla, Jag har haft allt från dubbla 6tums basar till dubbla 8tums basar men inget slår ju från 12-18tums subbasar om man ska ha riktig djupbas biggrin.gif Sen en bra stereo till det med men det hittar du där med, jag har silverkablar till allt bara mina Rca-kablar går på 1000spänn metern biggrin.gif
http://www.ljudobild.se/index.php?orderby=320
herkules
det var ju två bra program på SVT igår, först downtown abbey och sedan the big C.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 06-03-2011, 00:36) *
Jag kommer faktiskt ihåg min första fjärrkontroll och det var något alldeles extra, numera har jag tom fjärrkontroll till min bilstereo men har inte riktigt fattat vitsen med det då den sitter på en armlängds avstånd. Är kanske till för baksätespassagerarna...?

Som jag förstår det är det tänkt att man skall klistra fast den på ratten så man slipper ta händerna från den när man skall byta kanal. För alla förare sitter ju med händerna stadigt "tio i två" så som bilskolorna lärde ut rolleyes.gif
skånepåg
Annars ikväll en skitbra zombie serie på Tv11 22:30 The walking dead biggrin.gif
malcolm
Ikväll är det amazing race på 6:an kl 19.00 och Wallander på 4:an kl. 21.00
Huggorm
Dokumentär om en sprickdal i Afrika på tvåan, 19.00, i övrigt tror jag det är mest skräp på TV i kväll.
malcolm
Det finns mycket att se på de olika TV-kanalernas play-utbud också.
Huggorm
CITAT (malcolm @ 06-03-2011, 12:39) *
Det finns mycket att se på de olika TV-kanalernas play-utbud också.

Förutsatt att man har en bra uppkoppling. Med mitt mobila bredband är det bara att glömma.
Klint
CITAT (malcolm @ 06-03-2011, 11:14) *
Ikväll är det amazing race på 6:an kl 19.00 och Wallander på 4:an kl. 21.00

Men de Wallander som gått nu är ju inte nya trodde de skulle va de?!
malcolm
CITAT (Klint @ 06-03-2011, 15:09) *
Men de Wallander som gått nu är ju inte nya trodde de skulle va de?!

Det man inte sett förut känns alltid som nytt.
malcolm
Hade inte sett gårdagens avsnitt förut men vad hjälpte det när jag somnade efter halva, livsfarligt att ligga ner och titta på tv.
Klint
biggrin.gif exakt de samma hände mej! Å de är inte första gången
Men före de såg jag hela potatishandlarn den är klart sevärd fast jag sett den några ggr förut
gnon49
Ser mest på Svt:s kanaler. Reklamkanalerna kör mest samma smörja om och om igen så dom ser jag mycket lite på. Tv3 , tv4 o tv5 är kanaler som jag bojkottar i stort sett. Tv6 o tv8 kan ha en del intressanta program. Discovery är ett skämt till kanal. Däremot kan kunskapskanalen ha en del bra program.
Och man slipper ju reklamen som har en tendens att hacka sönder o förstöra även det bästa av program.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 07-03-2011, 15:28) *
Ser mest på Svt:s kanaler. Reklamkanalerna kör mest samma smörja om och om igen så dom ser jag mycket lite på. Tv3 , tv4 o tv5 är kanaler som jag bojkottar i stort sett. Tv6 o tv8 kan ha en del intressanta program. Discovery är ett skämt till kanal. Däremot kan kunskapskanalen ha en del bra program.
Och man slipper ju reklamen som har en tendens att hacka sönder o förstöra även det bästa av program.

Discovery har faktiskt sina ljusa sidor. "River monsters" tycker jag är en av de bättre serierna som gått på TV det sista åren. Det handlar om en genuint fiskeintresserad programledare som reser runt mellan olika floder i världen, där människor dödats av fisk. Sedan görs ganska imponerande research bland lokalbefolkningen och forskare, och han gör även sitt bästa för att själv fånga ett exemplar av fisken i fråga. Det är något mitt emellan ett fiskeprogram och naturdokumentär, med en riktigt bra programledare.

Sedan kan man fråga sig hur Discovery tänkte när de la program som "Cash Cab" och "Så funkar det" på bästa sändningstid. Men det kanske är just för att fylla ut de tider på dygnet då de andra kanalerna visar sina bästa program?
gnon49
CITAT (Huggorm @ 07-03-2011, 15:42) *
Discovery har faktiskt sina ljusa sidor. "River monsters" tycker jag är en av de bättre serierna som gått på TV det sista åren. Det handlar om en genuint fiskeintresserad programledare som reser runt mellan olika floder i världen, där människor dödats av fisk. Sedan görs ganska imponerande research bland lokalbefolkningen och forskare, och han gör även sitt bästa för att själv fånga ett exemplar av fisken i fråga. Det är något mitt emellan ett fiskeprogram och naturdokumentär, med en riktigt bra programledare.

Sedan kan man fråga sig hur Discovery tänkte när de la program som "Cash Cab" och "Så funkar det" på bästa sändningstid. Men det kanske är just för att fylla ut de tider på dygnet då de andra kanalerna visar sina bästa program?

Finns säkert en o anna ljusglimt även på Discovery. Men att kalla sig dokumentärkanal när man sänder program som mythbuster eller american shopper på bästa sändningstid, är enligt mig, rena skämtet. Trots allt betalar man ju lika mycket i avgift till reklamkanalerna som till Svt.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 07-03-2011, 16:22) *
Trots allt betalar man ju lika mycket i avgift till reklamkanalerna som till Svt.

Hur menar du nu? Jag har svårt att tro att Discovery får ta del av TV-licenspengarna
fuchsian
Ikväll är det dags igen för "spökkväll" för min del med Jörgen som jobbar med detta fall kl.21 4+, annars kan man lika gärna sova för resten, åker i morgon bitti mot Sthm och till massa båtar ...Fuchsian....
gnon49
CITAT (Huggorm @ 07-03-2011, 16:28) *
Hur menar du nu? Jag har svårt att tro att Discovery får ta del av TV-licenspengarna

Ok, till boxer givetvis. Men det är nästan lika mycket som till Svt.
malcolm
Jag gillar Discovery och har tittat mycket på dem, speciellt på Mythbusters, Bilfixarna och American choppers (innan sonen Paulie och pappan blev osams).
skånepåg
Ikväll är det V på 6an sen massa Csi på femman =)
malcolm
Jag har börjat titta rätt mycket på TV4/fakta, gillar deras dokumentärer om brott i USA. Lite av CSI på riktigt om man säger så.
skånepåg
CITAT (malcolm @ 10-03-2011, 11:15) *
Jag har börjat titta rätt mycket på TV4/fakta, gillar deras dokumentärer om brott i USA. Lite av CSI på riktigt om man säger så.

Najs, men jag har bara tv4/tv4+ och tv4 sport tror jag det var tongue.gif
Länge sen jag kollade på 8-9an dock, där gick väl en del dokus?
Kollar mest 5-6 och tv11 och ibland Kunskapskanalen när jag zappar mellan reklamen, oftast på kvällarna går där ju en del roliga naturprogram på Kunskapskanalen =)
malcolm
TV1000 sänder också "naturprogram" på nätterna. giggle.gif
skånepåg
CITAT (malcolm @ 10-03-2011, 11:30) *
TV1000 sänder också "naturprogram" på nätterna. giggle.gif

rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon