Full version: Cabbe-premiär idag
Eva i Skåne
I eftermiddags mötte vi en cabbe där tre pers satt med fladdrande hår. +4 och sol visserligen, men kall vind.
Jag avundas inte!!! Undrar hur frusna dessa bilåkare är nu ikväll confused.gif
Huggorm
Jag funderade inte ens på att öppna bilrutorna, jag har fortfarande sätesvärmen på biggrin.gif Men jag blev sugen på att plocka fram cykeln faktiskt
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2011, 19:25) *
I eftermiddags mötte vi en cabbe där tre pers satt med fladdrande hår. +4 och sol visserligen, men kall vind.
Jag avundas inte!!! Undrar hur frusna dessa bilåkare är nu ikväll confused.gif

Fast de värmde säkert fleras sinnen.. giggle.gif
Anma
Jag tänkte på en helt annan slags cabbe, fast det stavas nog med k. Började fundera vad sjutton Eva i Skåne börjat syssla med...

I somras lånade vi pappas cab ner till Göteborg. Det var lite kul men jag föredrar AC mot värmen. Åka nercabbat just nu är ju bara idiotiskt.
Eva i Skåne
CITAT (Anma @ 05-03-2011, 19:43) *
Jag tänkte på en helt annan slags cabbe, fast det stavas nog med k. Började fundera vad sjutton Eva i Skåne börjat syssla med...

I somras lånade vi pappas cab ner till Göteborg. Det var lite kul men jag föredrar AC mot värmen. Åka nercabbat just nu är ju bara idiotiskt.

Trodde du jag börjat med droger på gamla dar? wacko.gif
Anma
CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2011, 19:45) *
Trodde du jag börjat med droger på gamla dar? wacko.gif

Ja jag blev ju lite konfunderad. Men det var bara jag som var lite trög... smile.gif
Eva-Helene
Hihi - ja det är kul det där med ord och uttryck! I "min andra" värld (smyckestillverkningsvärlden) betyder uttrycket "cabbe" cabochon, alltså en speciell form av en ädel/halvädel-sten biggrin.gif
Ska nog inte säga vad kabbe är slang för på vissa ställen i landet...
Eva i Skåne
CITAT (Eva-Helene @ 05-03-2011, 20:17) *
Ska nog inte säga vad kabbe är slang för på vissa ställen i landet...

Joo, låt oss inte behöva vara nyfikna!
Eva i Skåne
En halvtimme efter vi mött cabben såg vi isseglare på Ringsjön. Snacka om kontraster.
Men vind hade alla biggrin.gif
Huggorm
Det dröjer nog inte länge innan motorcyklarna kommer fram nu
zaaritha
Åkte cab s.k. raggarbil i juli!
Det regnade o var kallt. Usch!
Älskar amerikanare, för övrigt!
Eva-Helene
CITAT (Eva i Skåne @ 05-03-2011, 21:06) *
Joo, låt oss inte behöva vara nyfikna!

Hmmm...gör så här då: Bajskorv

CITAT (Huggorm @ 05-03-2011, 21:17) *

Kaaanske vi tar fram hojen till sista april. Jag hoppas det blir så i år!!! Jag har abstinens crying.gif
Huggorm
CITAT (Eva-Helene @ 05-03-2011, 22:06) *
Kaaanske vi tar fram hojen till sista april. Jag hoppas det blir så i år!!! Jag har abstinens crying.gif

På grund av isgruset? Temperaturen bör väll inte vara något problem i alla fall, åtminstone under kortare turer
malcolm
Cabriolet är väl en sak men hur någon kan skaffa sig en roadster i Sverige är för mig helt obegripligt.
Klint
Jag gillar att cabba smile.gif
En gång i min vilda ungdom cabba vi på nyår det var smart tyckte vi, vi var odisskutabelt sist/resp.först de åren yes.gif
Man har ju bra på sej en sådan natt värme finns ju i bilen åtminstonne vid golvet! Tätt satt vi och nog hade vi med oss "färdkost," dessutom gliider man fram så fryser man inte yaay.gif
Carl

Cabbe är läckert för ögat. Skönt under 30km en varm dag. Hyrde en i Spanien hade solen mitt i knoppen hela tiden hemskt. Hurra för AC mycket bättre
Eva i Skåne
Den vi mötte höll gissningsvis samma fart som övrig trafik, runt 80km
Klint
80km i mars Nä de frestar inte -fear-.gif
Huggorm
Dagens cabrioleter är noggrant utformade så att det skall blåsa så lite som möjligt ner på de som åker, och dessutom finns det extra varmluftsutblås högre upp jämfört med andra bilar. Så det är nog inte riktigt lika kallt som det kan verka.
Anma
Vi körde nercabbat i 110 på motorvägen och det var helt ok, förutom på hemvägen då det var 25 grader ute och fuktigt (augusti). Då hade det varit skönare med AC.
Eva-Helene
CITAT (Huggorm @ 05-03-2011, 22:08) *
På grund av isgruset? Temperaturen bör väll inte vara något problem i alla fall, åtminstone under kortare turer

Nja...sista april brukar vi ha snö kvar och temperaturen ligger väl runt nollan på kvällskvisten. Förra året tog guben en liten kort tur sista april - och höll på att "frysa arslet av sig" rolleyes.gif
Peztis
CITAT (Huggorm @ 05-03-2011, 21:17) *

Var ute under en dryg timme idag och under denna tid såg vi en fyrhjuling, en cross och en träningscyklist komma farandes på vår väg - inte tillsammans, dock.
Så hua, de där förb... motorcyklisterna kommer väl nästa helg om vädret håller i sig.

Nackdelen med att bo utmed Sverigeleden, det är när det kommer 200 motorcyklar i ett svep.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon